Dnes vyšlo 1 článků

„Ženy patří do kuchyně“ tweetnul Burger King k oslavě MDŽ

„Ženy patří do kuchyně“ tweetnul Burger King k oslavě MDŽ

Burger King UK se omluvil za twitterovský pokus o oslavu Mezinárodního dne žen poté, co společnost publikovala řadu dogmat spojených s ženami. „Ženy patří do kuchyně,“ uvedl ověřený účet @BurgerKingUK v pondělí ráno v tweetu, který okamžitě vyvolal zuřivost a příliv sexistických poznámek.“Pokud chtějí, samozřejmě,“ dodala společnost v komentáři, než vysvětlila, že účelem bylo podpořit ženy v tom, aby se stávaly kuchařkami z povolání.  

Tweet sbíral desítky tisíc odpovědí a více než čtvrt milionu retweetů – mnohokrát přesahujících dosah ostatních zpráv. Někteří tweet oslavovali, zatímco si stěžovali na zrušení kultury. Mnoho dalších jej označilo za nešikovný krok v den Mezinárodního dne žen.

Ev-bMiHVkAArR6Y

Jedna z trefných reakcí byla tato: „Burger King patří do popelnice,“ napsal herec a komik Chelsea Peretti. Burger King později tvrdil, že pobouření bylo funkcí, nikoli chybou v jeho kampani na sociálních médiích. Společnost odpověděla na několik kritiků.

„Nejlepší čas na smazání tohoto příspěvku byl bezprostředně po jeho zveřejnění,“ tweetoval účet KFC. „Druhý nejlepší čas je teď.“

„Proč bychom smazali tweet, který upozorňuje na obrovský nedostatek ženského zastoupení v našem odvětví, mysleli jsme si, že s námi budete souhlasit?“ Burger King tweetnul. „Zahájili jsme stipendium, abychom pomohli našim zaměstnankyním věnovat se kuchařské kariéře.“

Původní tweet „Ženy patří do kuchyně“ byl sdílen 20krát více než následné tweety o posílení postavení žen, ukazují statistiky na Twitteru. Ostatní účty Twitter společnosti Burger King, včetně těch v Kanadě a Spojených státech, se do kampaně nepřipojily. “Zavázali jsme se pomáhat ženám prolomit mužskou kulinářskou kulturu ve světových restauracích s vynikajícím jídlem – a někdy to vyžaduje upozornit na problém, který se snažíme pomoci vyřešit,“ vyjádřil se Burger King.

„Náš dnešní tweet ve Velké Británii byl navržen tak, aby upozornil na skutečnost, že jen malé procento kuchařů a šéfkuchařů jsou ženy.“ Bylo naší chybou nezahrnout úplné vysvětlení do našeho původního tweetu a upravit naši aktivitu směrem vpřed, protože jsme si jisti, že když si lidé přečtou celý náš závazek, budou sdílet naši víru v tuto důležitou příležitost. “

Kritici odhadovali, že Burger King UK tweetne omluvu během několika minut po reakci. Nicméne omluva se objevila téměř o 12 hodin později, poté, co byly úvodní tweety rozšířeny po celém světě. Burger King UK také uvedl, že odstranil svůj původní tweet. „Bylo nám dáno na vědomí, že ve vlákně byly hrubé komentáře, a nechceme je podporovat,“ uvedl tweet.

Zdroj,foto: globalnews.ca

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru