Zalando odstraňuje recenze produktů

Internetový obchod Zalando odstranilo ze své platformy recenze produktů. Namísto zveřejnění recenze na produkt mohou nyní zákazníci odpovídat na dotazník týkající se informací o produktu uvedených na stránce.
Obecně jsou recenze produktů důležitou součástí elektronického obchodování v Evropě. Například loňský průzkum zjistil, že nejméně 55 % Němců se při nákupu online rozhoduje na základě recenzí. Falešné recenze jsou však běžným problémem i v tomto odvětví. Evropská komise již v minulosti vyzvala online platformy, aby proti falešným recenzím zakročily.
Společnost Zalando se překvapivě rozhodla odstranit ze své platformy všechny recenze produktů. Odstranění si všimlo několik odborníků z online sektoru a zahájili diskusi na Linkedinu. Samotná společnost Zalando zatím žádné oznámení neučinila, takže není jasné, zda se jedná o zkušební, nebo trvalé rozhodnutí.
V červenci zavedlo tržiště funkci měření postavy, která má zákazníkům pomoci při hledání správné velikosti. Rada vychází z jejich vlastních rozměrů, které se uloží po pořízení dvou fotografií. To má zákazníkům pomoci najít správnou velikost na první pokus. To by mohlo znamenat, že platforma chce otestovat, které faktory ovlivňují její konverzní poměr.
Na stránkách produktů již návštěvníci nevidí žádné recenze produktů. Platforma však stále nabízí informace o produktech. Pod těmito informacemi se návštěvníkům zobrazuje průzkum, ve kterém jsou dotazováni, zda jim poskytnuté informace pomohou při rozhodování o nákupu.
Zdroj, foto: ecommercenews.eu, pixabay.com
Komentáře