Za osm měsíců prodal úspěšný blog za 20 000 dolarů

Píšete blog, nicméně nemáte z toho ani korunu? Chcete svůj blog prodat? Může se to podařit. Americký student univerzity za pouhých 8 měsíců psaní svého blogu vydělal neuvěřitelných 20 000 dolarů. Jak na to? Můžete se inspirovat jeho příběhem.

„Uvědomil jsem si, že chci dát šanci online byznysu. Od té doby jsem prodal několik dalších blogů za obdobnou cenu jako ten první.“

8032439407_43337ffdc6_o

V následujících řádcích si prozradíme, jak během osmi měsíců psaní článků můžete prodat blog za neuvěřitelné peníze.

  1. Fáze před blogem
  2. Realizace blogu stojí peníze
  3. Fráze prodeje

Fáze před blogem

1237926253_7414a6125f_o

Důležitá je příprava blogu

Momentálně jste ve fázi, kdy byste měli dbát i na detaily, jež jsou nezbytné na začátku. Jestliže blog vlastníte a provozujete, i pro vás je tento článek určen. Můžete se zde dozvědět zajímavé informace a dočíst se rady, které vám možná pomohou vylepšit blog.

1. Pište to, v co věříte

Musíte dělat to, co milujete a v co věříte. Možná to zní lacině, nicméně je to tak. V druhé řadě musíte myslet také na profit. Pokud strávíte 8 měsíců nad prací, která vás nebaví, potom budete sami sebe nesnášet za zbytečně promarněný čas. A pokud budete psát o něčem, co vás nezajímá, ztratíte po několika měsících zájem něco psát.

2. Vyberte si, o čem nikdo nepíše

Důležité je téma. Avšak zde stojíte na hranici propasti. Pokud se vrhnete na specifickou oblast, nebude se vám rozrůstat čtenářská základna. Stejně tak je to v případě příliš rozsáhlé oblasti.

3. Jak vydělat peníze?

Než se pustíte do realizace blogu, ujasněte si, jak vydělat peníze. Proč? Spousta lidí si bude chtít váš blog odkoupit. Nezáleží na návštěvnosti, na počtu článků, ale na tom, zda blog (ne)umí vydělávat.

4. Vlastní doména a hosting

Chcete-li blog prodat za velké peníze, založte jej na WordPressu. Proč? Protože tento redakční systém nabízí spoustu pluginů, je dokonale optimalizovaný pro Google a nabízí snadnou správu a intuitivní ovládání.

3203061284_b8bfdbbaeb_b

Ideální redakční systém pro blog je WordPress

Realizace blogu stojí peníze

A nyní přecházíme do opravdové realizace blogu. V následujících řádcích se podíváme na věci, jež byste neměli opomenout, pokud chcete blog prodat za několik měsíců.

1. Hodnotná obsahová strategie

Základním stavebním kamenem blogu je jeho obsah. A budete potřebovat velké kvantum. Cílem blogu je pomoci čtenářům. Co si pod „hodnotným obsahem“ představit? Někdy je klíčem k úspěchu velké množství článků s klíčovými slovy a vysokou návštěvností. Jindy je primární sběr předplatitelů, jimž zasíláte prodejní e-maily na affiliate výrobky. Obě metody jsou správné, nicméně je na vás, která cesta je pro vás lepší.

2. Výzva k akci – call to action

Jakmile si ujasníte, o čem budete psát, vytvořte výzvu k akci. Pokud píšete o ropné katastrofě, je vhodné vyzvat lidi, aby se zapsali, čímž budou dostávat čerstvé zprávy o této katastrofě.

5683575389_9839def232_o

Call to action

3. Odpovídejte na dotazy a komentáře

Je důležité čtenářům poskytnout zpětnou vazbu. Odpovídejte na jejich e-maily. Možná to zabere nějaký čas, nicméně čtenáři budou mít pocit, že o ně jako správce blogu pečujete.

4. Google Analytics

Ihned po založení blogu jej navažte do služby Google Analytics. Je zdarma a můžete si zaznamenávat veškerou statistiku o návštěvách. Pokud budete blog prodávat, potenciální zájemci budou chtít vidět tyto statistiky.

ga

Měření pomocí Google Analytics

5. Vytvořte si Gravatara

Na stránce www.gravatar.com si vytvořte nový účet a nahrajte fotografii. Lidé vás budou poznávat podle loga či fotky. A vždy si vás pak spojí s vašim blogem.

gravatar

Screen www.gravatar.com

6. Plánujte si články dle klíčových slov a zajímavých témat

Google vyhledávač funguje tak, aby uživateli vždy nabídl to, co hledá. Vymyslete si témata, o nichž budete psát. Vyhledejte si klíčová slova, která do článku zakomponujete. Uvedeme příklad. Realizujete blog o vaření. Klíčovým slovem bude bramborové kari. Poté se vám hodí témata, jako například: „Jsou recepty s bramborovým kari špatné pro zdraví? Jak uvařit bramborové kari do 5 minut?“ a podobně.

7. Sdílejte obsah na sociálních sítích

Sociální sítě jsou jedna velká párty. A to je důvod, proč byste měli vytvořit profil na sociálních sítích i pro váš blog. Můžete zde stránku propagovat a přivádět nové návštěvníky. Čím více budete mít fanoušků, tím lépe blog prodáte.

5123843901_1a8221b8ea_o

Sociální média hýbou světem

8. Vzdělávání

Prakticky den co den se objevují novinky a moderní technologie, trendy, pluginy. Vyplatí se sledovat ostatní úspěšné bloggery, kteří se specializují na blogy. Nebojte se inspirovat.

Fáze prodeje

A dostáváme se do finále. Nastal čas, kdy můžete prodat blog.

1. Nahromaďte data

Nejprve byste si měli odpovědět na následující otázky: „Kolik blog vydělává v průměru za měsíc? Za kolik chcete blog prodat? Kolik jsou lidé schopni za něj zaplatit?“

Prodali jste i vy svůj blog? Nebojte se podělit o svůj příběh.

blogging

A za kolik jste prodali blog vy?

Zdroj: BlogTyrant

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru