Tisková zpráva: Vznikla nová sociální síť pro umělce Toadsquare

Vznikla nová sociální síť pro umělce Toadsquare

V samotném srdci Prahy byl dnes slavnostně spuštěn provoz nové sociální sítě, jejíž zrod trval přes dva roky a stál téměř milion eur. Cílem sociální sítě Toadsquare, jak se tato stránka jmenuje, je spojit dvacet milionů umělců, fotografů, filmařů, scénáristů, návrhářů a jiných tvůrčích profesionálů z celého světa a poskytnout jim možnost okamžitého a globálního představení svého talentu agentům, producentům a sběratelům.

Sociální sít Toadsquare

Ukázka z prezentace o nové sociální síti Toadsquare

Za vznikem služby Toadsquare stojí Jane Hrouda, dcera českého emigranta, která vyrůstala v Austrálii.

„Celý svůj život pracuji s lidmi, kteří se věnují tvůrčí činnosti. Vždy jsem si při tom říkala, že si nemůžeme dovolit, aby se v tolika zemích na světě promrhalo takové množství opravdového talentu,“ vysvětluje Jane, „poté, co služby jako Facebook a LinkedIn ukázaly, jakou v sobě sociální sítě skrývají sílu, uvědomila jsem si, že právě zde by se mohla nacházet odpověď na panující nerovnováhu mezi nabídkou a poptávkou v tvůrčích odvětvích.“

Do realizace své myšlenky nakonec Jane Hrouda spolu s týmem deseti spolupracovníků investovala dva roky práce a téměř jeden milion eur. Na službě Toadsquare se každý může registrovat zdarma. Získá tak svou osobní virtuální vitrínu – dalo by se říci „webovou stránku na webových stránkách“ – pro umístění svých uměleckých děl: fotografií, filmů, videí, scénářů, návrhů, hudebních skladeb – zkrátka ukázek a příkladů svého tvůrčího talentu. Zároveň je zde možné zakoupit vybavení a materiál, zajistit si školení, vyměňovat zkušenosti a tipy s jinými tvůrčími profesionály, propagovat výstavy a vystoupení, získat kritiku od skutečných odborníků nebo hledat inspiraci.

Montparnasse v globálním měřítku

Sociální síť Toadsquare byla spuštěna v Praze, při akci evokující Montparnasse a dynamický umělecký život Paříže ve 20. století. „Levý břeh v době Pabla Picassa symbolizoval skutečné nadšení, příležitosti a vášeň – tradici, kterou chce tým Toadsquare znovu oživit,“ vysvětluje Jane Hrouda, „na lokální úrovni umělecké komunity vždy prosperovaly. Klienti a sběratelé odjakživa navštěvovali kavárny, kde mohli najít nové nadějné a talentované umělce. Jenže co když jste mladý génius z Jakarty a váš ideální zákazník žije v Madridu? Se službou Toadsquare je to, jako kdyby seděl u vedlejšího stolu.“

Producent Joel Einhorn dodává:

„Najít toho správného herce pro určitou roli vždycky bylo tak trochu střílení naslepo. Existují sice seznamy a agenti, ale většina z nás radši spoléhá na osobní kontakty, které jsou napůl sociální a napůl profesionální. Toadsquare nyní tyto sítě stonásobně rozšiřuje a lidem jako já nabízí svět plný talentu. Stačí jen párkrát kliknout. Podle mě je to naprosto úžasné.“

Scénárista Adrian Wheeler je přesvědčen, že Toadsquare změní filmový a televizní průmysl:

„Nikdy nebylo k dispozici místo, kde byste opravdu věděli, že se producenti a režiséři na vaši práci podívají. Teď je ale všechno jinak a podle mě se jedná o službu, kterou tvůrčí umělci skutečně potřebují. Toadsquare naprosto změní dosavadní přístup výtvarných umělců k vlastní kariéře – sázení na štěstí a náhodu nyní nahrazuje efektivní digitální tržiště pro všechny, kteří prodávají talent, i ty, kteří si jej chtějí koupit.“

Komentáře

Nahoru