Volání na 112 (Hasiči 150; Záchranka 155; Městská policie 156; Policie158)
Aby mohla operátorka vyslat posádku, která vám pomůže v nouzi musíte prvně říct co se stalo a kde se stalo.
Ve druhé fázi se vás zeptá na podrobnosti k mimořádné události, např. počet zraněných, rozsah požáru, počet výtržníků, …, jaké komplikace při zásahu lze předpokládat (schizofrenický soused například :-D)
Ve třetí fázi rozhovoru se vás zeptá na vaše jméno, odkud voláte a na číslo vašeho telefonu, pro zpětný dotaz záchranných složek
Důležité je, mluvit pomalu a zřetelně artikulovat (u mobilů je hlas zdeformován víc než první MP3 před 30 lety).
Nezavěšujte nikdy první, první musí položit telefon operátorka.
Na webech hasičů, policie, záchranek, městské policiích jsou k dispozici různé brožurky pro více informací pro zájemce 🙂
Zneužití tísňové linky je TRESTNÉ, v krajním případě dojde k zablokování telefonního čísla či mobilního telefonu dle IMEI čísla
Možnou diskusi zda volat v nouzi 112 nebo 158, 156, 155, 150 beru jako námět na další článek
Komentáře
Přepnout na komentáře Disqus