Vodafone se snaží z lidí dostat peníze, od 4. listopadu 2015 nabízí nové tarify, o kterých nikoho neinformoval

Společnost Vodafone udělala další změnu, o které žádného z uživatelů neinformovala. Od 4. listopadu 2015 totiž zavedla společnost nové tarify. Podobná situace se stala již před rokem, kdy společnost přednastavila ,,službu“ Data nad rámec balíčku. Český telekomunikační úřad ovšem operátorovi nařídil, aby přestal zákazníkům účtovat peníze za služby, které si prostě neobjednali.

Od 4. listopadu Vodafone nabízí nové tarify. Z pohledu zákazníka se ovšem moc nemění, ceny jsou stejné, systém účtování v podstatě také, jen se různé věci jmenují jinak a Fair use policy už není Fair use policy. Automatickému dokupování dat se teď nově říká služby odebrané nad rámec paušálu.

Naše nové tarify jsou postavené na účtování služeb po určitých jednotkách, jako je běžné například u hlasových služeb. Kombinace měsíčního paušálu, který již zahrnuje určitý objem služeb, a zpoplatnění služeb odebraných nad rámec tohoto paušálu jednotkovou cenou, pro zákazníky není nové. Jedná se o vyúčtování ceny poskytnutých služeb podle tarifu; uvedlo tiskové oddělení Vodafone.

vodafone

Vodafone se snaží obejít zákazníky i Český telekomunikační úřad

Společnost se už rok rvala za zachování služby Data nad rámec balíčku. Když společnost právní boj s Českým telekomunikačním úřadem definitivně prohrála, službu jednoduše přejmenovala a zákazníkům ji nabízí znovu. Vodafone se snaží obejít jak zákazníky, tak i ČTÚ. Data se tedy účtují úplně stejně jako hovory a to je přece úplně v pořádku. I kdyby se Český telekomunikační úřad rozhodl Vodafone znova napadnout, boj může trvat klidně rok i déle. A bohužel i toto je pro společnost Vodafone výhra.

Proč tyto informace Vodafone tají?

Proč jsme o nich neslyšeli v televizní reklamě? Proč na domovské stránce Vodafonu nevisí velký nápis? Proč nevyšla tisková zpráva? Proč o nových podmínkách neinformují média? Protože Vodafone ví, co provedl a snaží se to utajit.

Vodafone se tentokrát bude hájit tím, že způsob účtování lze změnit tak, že po dosažení FUP limitu (v současné době se FUP říká jinak) potečou data pomalu a zadarmo jak bylo dlouhé roky zvykem. Stratégové ale vědí, že tento krok značná část zákazníků neudělá a zůstane u standardně nastaveného automatické dokupování dat (bohužel i tomuhle se v současné době říká jinak).

Uděláte nejlíp, když od Vodafonu odejdete

Mezi 6. a 21. lednem, změňte si způsob účtování mobilního internetu (kdo si automatický dokup dat vypnul už dříve, nemusí nic měnit) a celou tuhle kauzu nechte za sebou. Nebo ve stejném období využijte svého práva, bez sankce odstupte od smlouvy a od Vodafonu odejdete. Problém ale je, kam jít, protože další dva z velké trojky na tom s férovostí nejsou o moc lépe.

Podívejte se na podmínky nových tarifů

Vodafone u datových tarifů změnil účtování dat tak, že po vyčerpání datového objemu v rámci měsíčního paušálního poplatku (např. 1,5 GB u „flatového“ tarifu) rovnou účtuje další data. Celý ceník služeb najdete na stránkách Vodafonu v PDF souboru.

72175497

Jak můžete vidět ve výše uvedené tabulce, po vyčerpání tarifního balíčku (dříve FUP) stejně jako za poslední rok zaplatíte 49 Kč za dalších 50 či 250 MB dle tarifu. Vše záleží na původním datovém objemu. Pokud byl do 499 MB, pak platí první varianta, pokud nad 499 MB pak ta druhá. Analogii spatřujte Vodafone v hlasových službách – pokud provoláte například 100 minut v rámci tarifu a další minuty nad rámec si prostě zaplatíte dle potřeby. Dle ceníku si také stále můžete přikoupit rovnou 250 MB, respektive 1 GB za 99 Kč opět dle výchozího tarifu, což je výrazně levnější než první varianta.

Nové tarify platí pro nové zákazníky od 4. listopadu 2015, pro ty stávající až od 6. ledna 2016

Pro nové zákazníky nová pravidla platí od 4. listopadu. U stávajících zákazníků bude změna provedena 6. ledna 2016 a od tohoto data až do 21. ledna také mohou stávající zákazníci tuto změnu odmítnout a beztrestně odstoupit od smlouvy. I na nových tarifech půjde surfovat zpomaleně až do vyčerpání základního datového limitu. Ovšem toto je potřeba si nastavit v samoobsluze. Nastavení služby by mělo být stávajícím zákazníkům zachováno, pokud už v minulosti automatický dokup odmítli a nastavili si, že nechtějí „Data nad rámec balíčku“.

Vodafone požadavkům ČTÚ vlastně vyhověl, ale nic se nezměnilo

Také vám přijde, že se v praxi vlastně nic nezměnilo? Právníci Vodafonu to vidí tak, že teď jsou podmínky košer a požadavku ČTÚ bylo vyhověno. Vodafone se zachoval velmi chytře ale z pohledu zákazníka se toho moc nemění. Jak se na tuto změnu bude dívat ČTÚ v tuto chvíli nevíme, budeme si muset chvíli počkat, protože i úřad bude muset nové podmínky vyhodnotit.

Zdroj: Mobilmania

Komentáře

Nahoru