VIRAL: Internet je pohoršen, protože Lidl propaguje kolekci oblečení na černošském modelu
V posledních hodinách leták obchodního řetězce Lidl způsobil na sociální síti Facebook pozdvižení, protože se odhodlal propagovat novou kolekci oblečení na černošském modelu. Nicméně českým zákazníkům se to nelíbí, o čemž svědčí rasistické příspěvky na facebookové stránce obchodníka.
Dokonce někteří zákazníci vyhrožují tím, že kvůli tomu přestanou nakupovat v Lidlu. Ale ten připomíná, že tolerance je důležitá. Ačkoliv leták vyšel už minulý týden ve čtvrtek, vlna kritiky se snesla až nyní.

Zdroj: Lidl
„Milí zákazníci, vzhledem ke skutečnosti, že Česká republika je součástí Evropy, ve které žijí lidé různých národností i různé barvy pleti, považujeme modelky a modely v našich reklamních letácích za naprosto v pořádku,“ vyjádřil se k situaci Lidl na sociální síti.
Zuzana Holá, mluvčí společnosti Lidl, pro iDNES.cz řekla, že se obchodník už v minulosti setkal s ojedinělými projevy rasismu na Facebooku, nicméně ne v tak velké míře jako nyní.
Vedle negativních názorů se objevily i opačné ohlasy, přičemž někteří uživatelé děkují řetězci za to, že se snaží o kulturní diverzitu a udivují se nad absurdním rasismem vyvolaný obyčejným letákem. Dokonce se objevily parodující obrázky, kdy někteří uživatelé navrhují, aby černošského mladíka v mikině nahradil například český prezident Miloš Zeman.
Podívejte se na některé nenávistné komentáře a příspěvky na facebookové stránce Lidlu.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook
Objevily se různé fotomontáže a parodické obrázky, které reagují na vzniklou situaci.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook
Komentáře