VIRAL: Internet je pohoršen, protože Lidl propaguje kolekci oblečení na černošském modelu
V posledních hodinách leták obchodního řetězce Lidl způsobil na sociální síti Facebook pozdvižení, protože se odhodlal propagovat novou kolekci oblečení na černošském modelu. Nicméně českým zákazníkům se to nelíbí, o čemž svědčí rasistické příspěvky na facebookové stránce obchodníka.
Dokonce někteří zákazníci vyhrožují tím, že kvůli tomu přestanou nakupovat v Lidlu. Ale ten připomíná, že tolerance je důležitá. Ačkoliv leták vyšel už minulý týden ve čtvrtek, vlna kritiky se snesla až nyní.
„Milí zákazníci, vzhledem ke skutečnosti, že Česká republika je součástí Evropy, ve které žijí lidé různých národností i různé barvy pleti, považujeme modelky a modely v našich reklamních letácích za naprosto v pořádku,“ vyjádřil se k situaci Lidl na sociální síti.
Zuzana Holá, mluvčí společnosti Lidl, pro iDNES.cz řekla, že se obchodník už v minulosti setkal s ojedinělými projevy rasismu na Facebooku, nicméně ne v tak velké míře jako nyní.
Vedle negativních názorů se objevily i opačné ohlasy, přičemž někteří uživatelé děkují řetězci za to, že se snaží o kulturní diverzitu a udivují se nad absurdním rasismem vyvolaný obyčejným letákem. Dokonce se objevily parodující obrázky, kdy někteří uživatelé navrhují, aby černošského mladíka v mikině nahradil například český prezident Miloš Zeman.
Podívejte se na některé nenávistné komentáře a příspěvky na facebookové stránce Lidlu.
Objevily se různé fotomontáže a parodické obrázky, které reagují na vzniklou situaci.
Komentáře