Vadí vám inzeráty bez platu? Zkuste nové inovativní řešení
Jedním z nejhorších nešvarů personalistů jsou inzeráty bez uvedení platu. Přestože se jedná obecně o věc velmi nelibou, pracovních inzerátů alespoň s platovým rozpětím je stále spíše minimum. Proč se to stále děje a jaký vliv to má na pracovní trh? A dá se s tím vůbec něco dělat? Podle Jobstack.it ano.
Proč personalisti platy neuvádějí?
Uvádět nebo neuvádět plat v pracovním inzerátu je často otázkou, nad kterou si personalisti lámou hlavu. Nakonec většinou podlehnou „tlaku ze shora“ a napíšou cosi neurčitého o „dobrém platovém ohodnocení.“
Proč?
Jedním z důvodů je samozřejmě i to, že společnosti často spoléhají na to, že si kandidát řekne o menší peníze, než má společnost v rozpočtu, a tak ušetří nějaká ta koruna.
Nejčastějším důvodem však je, že firmy spoléhají na to, že se s uchazečem dohodnou na pohovoru. Řešit takovou záležitost jako jsou finance je přece jen lepší na osobní úrovni a v okamžiku, kdy tak nějak tušíme, komu peníze nabízíme.
No jo, ale co když k žádnému pohovoru nedojde? Zvlášť v IT se jedná o poměrně běžnou záležitost. Čím zkušenější „iťák,“ tím menší pravděpodobnost, že na inzerát bez platu zareaguje.
A proč jdou v takovém případě IT odborníci raději o dům dál?
Jestli jste IT specialista, asi tušíte, jak moc velká poptávka po lidech z oboru je.
LinkedIN i e-mail máte pravděpodobně plný na první pohled neodolatelných nabídek a není se čemu divit. Na trhu totiž chybí až 20 000 specialistů! A zvlášť iťáci nejsou příliš aktivní v reakcích na pracovní inzeráty.
Zvlášť co se týká těch bez uvedeného platu.
Na inzeráty s uvedeným platem reagují odborníci – ať už jde o jakýkoliv obor – až 4x častěji.
Proč?
Nejčastějším důvodem je neochota ztrácet čas pohovorem proto, aby se dozvěděli, že platová nabídka ani zdaleka neodpovídá jejich představám. Neuvedený plat se v představách lidí prostě často rovná tomu, že se firma za svou nabídku jednoduše stydí.
Společnosti jsou přitom často schopné odpovídající plat nabídnout, a dokonce jednat i o vyšším platu, než který by v inzerátu uvedli – a tím se opět o vhodné uchazeče ošidili.
Existuje z toho cesta ven? S troškou inovací ano!
Jobstack přichází s originálním řešením
Jobstack je inovativní pracovní portál zaměřený především na IT.
Není tak divu, že přišel s inovativním řešením tohoto problému, který trápí všechny zúčastněné strany.
O co se jedná?
Kandidáti mají nově možnost u inzerátu bez platu navrhnout platové rozmezí, které je pro ně zajímavé. To má podle Jobstacku vést ke zvýšení reakcí na pracovní inzeráty i k větším možnostem otevřené komunikace mezi IT specialisty a firmami.
Zdroj, foto: freepik.com
Komentáře