Tisková zpráva: Ubisoft se radil s Kaspersky Lab při vývoji Watch Dogs

 Praha a Moskva, 29. května 2014

 

Je to hra, kterou pokud nebudete hrát , jako byste podle některých recenzentů letos ani nebyli. Vývojáři akční dobrodružné hry Watch Dogs, kterou tento týden v úterý vydal Ubisoft se radili s týmem Kaspersky Lab. Cílem spolupráce bylo vyhnout se problémům s nevhodným zobrazením kybernetického světa a také zajistit, aby kybernetický scénář ve hře, jak děj, tak postavy a zápletky, byl co nejautentičtější.

 

Watch Dogs vypráví příběh Aidena Pearce, špičkového hackera, jehož kriminální minulost vedla k násilné rodinné tragédii. Při honbě za těmi, co ublížili jeho rodině, mohou hráči sledovat a hacknout své nepřátele pomocí manipulace všeho, co je napojeno na centrální operační systém metropole (Central Operating System, ctOS). Hráči Watch Dogs můžou využít město Chicago jako svou nejúčinnější zbraň a rozhodnout o vlastním stylu pomsty.

 

Vývojářský tým Watch Dogs oslovil bezpečnostní experty Kaspersky Lab na začátku roku 2013, krátce poté, co Kaspersky Lab vydala rozsáhlou studii o kybernetické špionáži nazvané Red October. Tento sofistikovaný soubor nástrojů kybernetické špionáže uměl krást data z výpočetních systémů, sbírat informace z chytrých telefonů, nahrávat zvuk, pokud mělo napadené zařízení mikrofon, napojit se na signál z webových kamer a také nahrát cokoliv na server.

 

V té době byl scénář Watch Dogs hotov a vývojáři jen chtěli doladit detaily tak, aby byla hra realističtější. Experti Kaspersky Lab jim poradili, co považují ve hře za přesné, a doporučili, co potřebuje upravit, přepsat nebo změnit, aby byla hra a vývoj její zápletky technicky autentičtější.

 

„Ubisoft se s předpovědí nadcházejících hrozeb a podoby měst za pět až deset let poměrně dobře trefil. Řada hackerských útoků ve hře se už objevila i v reálném životě. Hra dobře znázorňuje, co by se mohlo stát, když kontrola nad systémy padne do nesprávných rukou. Můžete se vlády nad nimi zmocnit sami a sledovat, jaké problémy to lidem kolem vás způsobí. Můžete to dovést až do extrému a uvrhnout město do chaosu. Vaše činy mohou lidem ublížit nebo je dokonce zabít,“ popsal spolupráci s Ubisoftem Vitalij Kamluk, hlavní bezpečnostní analytik Kaspersky Lab.

 

Většina napadení ve hře se týká automatických kontrolních systémů. To je relativně nový trend, který se objevil teprve před pár lety s odhalením červa Stuxnet, jenž napadl průmyslové systémy v íránských jaderných zařízeních. Byl příkladem toho, jak může počítačový program zničit reálnou věc, tedy fyzické vybavení. Stejnou věc můžete provést i ve Watch Dogs.

 

„Naštěstí jde stále jen o simulaci. Je důležité si uvědomit, že Watch Dogs neučí hráče, jak něco napadnout, ale ukazuje, jak mocný nástroj to může být. Doufáme, že hra lidem umožní zamyslet se nad bezpečností budoucích operačních systémů měst,“ dodal Kamluk.

 

„Spolupráce s Kaspersky Lab nám pomohla zlepšit technickou autentičnost hry,“ doplnil Thomas Geffryod, ředitel obsahu v Ubisoftu.

Rádi bychom vám nabídli prostor pro vaše tiskové zprávy. Pokud chcete, abychom o vás dali vědět, případně o vaší slevové akci, pořádané konferenci, novém produktu a podobně, můžete nás kontaktovat na emailovou adresu redakce@objevit.cz.

Komentáře

Nahoru