U extremistických videí se zobrazovala reklama britské vlády i významných firem. Google se omlouvá
Bannery inzerované britskou vládou se objevily na YouTube u extremistických videí, a tím si Google extrémně zavařil. Své reklamy z Google a YouTube stáhla nejen britská vláda, ale také další významní inzerenti. Internetový gigant se za to, že se reklamy velkých firem a státních institucí zobrazovaly u obsahu vyzývajícího k nenávisti, omlouvá.
U kontroverzního obsahu se objevovaly reklamy také BBC, Transport of London, L’Oreal, Honda či Sainsbury’s. Stejně jako britská vláda, tak i vydavatel deníku Guardian či BBC stáhli reklamy ze služeb Google. Za vším pravděpodobně stojí to, že Google není schopný přesně a rychle kategorizovat videa na YouTube.

Zdroj: Pixabay
Ale Matt Brittin, evropský šéf společnosti Google, se omluvil za to, že se bannery a reklamy velkých firem a státních institucí objevily u videí s homofobním a antisemitským obsahem.
„Omlouvám se našim partnerům a zadavatelům reklamy, jichž se mohlo dotknout to, že se jejich reklamy objevily u kontroverzního obsahu,“ omlouvá se manažer.
Je velice složité odstraňovat extremistický obsah z YouTube, protože každou minutu se na tuto platformu nahrají videa o délce 400 hodin. Google zaznamená kvůli tomuto skandálu nemalé škody, protože britský trh je druhým největším trhem pro vyhledávač, a to hned po USA. V loňském roce britští inzerenti dali do reklam 7,8 miliard dolarů.
Komentáře