Dnes vyšlo 15 článků

TV nebo ne? Krabice je perfektním trikem, jak předejít škodám na zboží

TV nebo ne? Krabice je perfektním trikem, jak předejít škodám na zboží

Společnost Vanmoof, vyrábějící cyklistická kola, vyřešila špatnou dopravu jednoduchým trikem. Na krabici, v které se kolo přepravovalo, nechali natisknout obrázek ploché obrazovky, s kterou přepravce zachází mnohem šetrněji.

„V roce 2015 jsme začali dodávat kola do USA. Jediným problémem bylo, že spousta z nich přicházela k novým zákazníkům poškozená. Pro ně nepříjemné a pro nás drahé. Nemohli jsme to říct s jistotou, ale zdálo se, že američtí přepravci nevěnují přepravě takovou péči, jak jsme doufali.“

Vanmoof se pyšní tím, že si vše dělá sám. Od návrhu a výroby až po prodej a podporu. Přenechání dodávky jiným se nám zdálo jako férové jednání. Teď ale museli vymyslet, jak tento poslední krok zlepšit. Pevnější krabice? Lepší balení? Jiní přepravní partneři? Nic nefungovalo. Kola samozřejmě neměla takovou prioritu jako například ploché televize… a v ten moment si spoluzakladatel společnosti Tiese Carlier uvědomil, že změní balení krabice. Krabice mají zhruba stejnou velikost jako velká a drahá plochá televize. Tak jsme na každou krabici umístili obrázek jedné z nich. Předpokládali, že dopravci balíku věnují větší péči, a byla to pravda.

Tato malá změna měla obrovský dopad. Přes noc se škody na přepravě snížily o 70-80 %. 80 % kol prodávají online, což znamená, že na krabice stále tisknou televizory.

„Nikomu jsme to neřekli, ale informace se dostala ven. Neodolatelně jednoduchý business-hack. Úžasně efektivní moment typu “proč mě to nenapadlo”, se kterým se může ztotožnit každý. V průběhu let jsme viděli, jak si tento nápad začaly “půjčovat” další cyklistické společnosti.“

Zdroj, foto: vanmoof.com

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru