Dnes vyšlo 15 článků

Tisková zpráva: Tržby skupiny Adastra poprvé překročily hranici 5 miliard Kč

Tržby skupiny Adastra poprvé překročily hranici 5 miliard Kč

Tržby skupiny Adastra dosáhly v roce 2022 výše 5,6 miliard Kč. Poprvé v historii firmy tak překonaly pětimiliardovou hranici, což představuje meziroční růst o 29 %. Nejvíce rostla v oblasti cloudových datových platforem a umělé inteligence. Zájem roste i o oblast IoT a kontinuální sběr ESG dat.

„Rekordní tržby považuji za velký úspěch. Zejména v okamžiku, kdy skupina v únoru loňského roku opustila ruský trh,“ říká Pavel Kysela, generální ředitel Adastry ČR. „Daleko více jsme se zaměřili strategické trhy v Kanadě a Německu, na kterých dlouhodobě působíme, a v USA, kde dynamicky rosteme. V Česku vzrostl zájem zákazníků o projekty v oblastech cloudu a internetu věcí až o 30 %.“

Cloud na vzestupu aneb rok ve znamení datových platforem

V tradičních datových disciplínách se v uplynulém roce výrazně prosazoval

  • cloud a s ním spojené budování cloudových či hybridních datových platforem,
  • tento trend bude pokračovat i v následujících letech, a proto Adastra navázala (nebo posílila) partnerství s předními technologickými lídry jako např. Amazon, Microsoft, Cloudera, Databricks, Google, Dynatrace, Keboola, Kubernetes, Oracle, Snowflake atd.

Ani prostředí on-premise Adastra neopustila, tento přístup je pro celou řadu klientů se specifickými potřebami stále nejdůležitější. “Těší mě, že díky posílení našich cloud kompetencí a partnerství jsme nyní schopni pomoci klientům prakticky s jakýmkoli scénářem při tvorbě datových platforem. Dokážeme pracovat s technologiemi, které už zákazník má, a najít pro každého optimální řešení,” říká Pavel Kysela.

I nadále Adastra zaměřuje pozornost na vývoj aplikací či mobilních aplikací na míru a vlastních řešení pro automatizaci a optimalizaci práce s daty. Typickým příkladem takových řešení jsou například nástroje Adoki, který pomáhá s automatizací datových přenosů, a MetaCroc, který zásadně usnadňuje výstavbu datových skladů.

Nové výzvy: Generativní AI a kontinuální sběr ESG dat 

V oblasti inovativních řešení se Adastra věnuje reálnému využití umělé inteligence zejména v oblastech optimalizace, predikce, detekce anomálií a nově generativní AI a ChatGPT ve firemním prostředí.

Novou oblastí je ESG reporting založený na kontinuálním sběru dat. “Digitalizace udržitelnosti a společensky odpovědné firemní strategie pomáhají klientům s byznysem. Současně jsou nezbytným krokem, ke kterému budou muset všechny větší firmy a korporace přistoupit. Naším cílem je nejen pomoci klientům s povinnými výkazy, ale primárně s využitím dat a moderních technologií k tomu, aby fungovali efektivněji a zároveň šetrněji k životnímu prostředí,” vysvětluje Pavel Kysela.

Pozadu nezůstávají ani aktivity spojené s technologiemi internetu věcí (IoT), které i nadále směřují hlavně do oblastí retailu, výroby, automotive a logistiky.

Mezi nové zákazníky skupiny Adastra v České republice patří např. Valeo, GasNet, ŠKO-ENERGO, Komerční pojišťovna, Prague Stock Exchange, Amundi, DPD, Geco a další, které využívají široké spektrum služeb, kompetencí a expertízy našich konzultantů.

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru