TOP 10 NEJHODNOTNĚJŠÍCH ZNAČEK: Na vrcholu je Apple, ale kdo je další?
Všechny firmy na světě se předhání, kdo bude lepší. Kdo nejlépe svou značku zhodnotí a usídlí se tak na vrcholu pomyslného žebříčku. Agentura Interbrand jeden takový zpracovala. Ten udává top firmy, které jsou prostě nejlepší/nejvýdělečnější/nejhodnotnější. A můžeme říct, Apple opět nezklamal.
Zajímavostí, kterou bych mohl ještě zmínit je pozice největší sociální sítě Facebooku. Kalifornská společnost si totiž oproti loňskému roku polepšila o 54%, takže celkem efektivně zas jeden rok zhodnotili svou značku. Nemyslíte? Jen pro zmínku, dostali se na slušné 23. místo ze sta.
| Pořadí | Název společnosti | Hodnota značky | Změna oproti loňskému roku |
| 10. | Amazon | $37,9 miliard | navýšení o 29% |
| 9. | McDonald’s | $39,8 miliard | pokles o 6% |
| 8. | GE | $42,3 miliard | pokles o 7% |
| 7. | Samsung | $45,3 miliard | žádný vývoj, tzn. 0% |
| 6. | Toyota | $49,0 miliard | navýšení o 16% |
| 5. | IBM | $65,1 miliard | pokles o 10% |
| 4. | Microsoft | $67,7 miliard | navýšení o 11% |
| 3. | Coca-Cola | $78,4 miliard | pokles o 4% |
| 2. | $120,3 miliard | navýšení o 12% | |
| 1. | Apple | $170,3 miliard | navýšení o 43% |
Jak si můžete všimnou, Apple jede a vítězí. Hned v závěsu největší internetový vyhledávač Google a následně společnost Coca-Cola. Bůh ví, jak se čísla během konce tohoto roku ještě posunou.
Zdroj: BI, StartItUp, InterBrand, FC
Komentáře