Dnes vyšlo 15 článků

TikTok se snaží nalákat nové uživatele. Jakým způsobem?

TikTok se snaží nalákat nové uživatele. Jakým způsobem?

Tvůrci TikToku by podle serveru The Information mohli brzy začít vybírat poplatky od fanoušků za sledování svých videí. Cílem těchto projektů je přivést na TikTok více uživatelů.

Podle informací The Information je placená sekce jednou z mnoha chystaných funkcí, které TikTok pravděpodobně zavede do své platformy ve snaze přilákat nové uživatele. Kromě paywallu TikTok pracuje na Creator Fund 2.0 – nové verzi původního Creator Fund, který spustil v roce 2020 – který bude platit tvůrcům s více než 100 000 sledujícími ve snaze udržet je na platformě. Jeden z nich publikaci sdělil, že by tato funkce mohla být spuštěna již v březnu.

Platforma chce také rozšířit svou uživatelskou základnu tím, že přiláká starší uživatele. Podle studie Pew Research z roku 2021 v současné době používá TikTok pouze 21 % dospělých Američanů, zatímco podle průzkumu Pew Research z roku 2022 67 % amerických teenagerů. Aplikace doufá, že toto starší publikum získá zavedením profesionálně vytvořeného obsahu. „Jsme odhodláni prozkoumat nové způsoby, jak vytvořit hodnotný a přínosný zážitek pro komunitu tvůrců TikToku,“ uvedl mluvčí TikToku.

Tyto kroky přicházejí poté, co společnost TikTok loni v listopadu v reakci na klesající tržby snížila svůj globální cíl příjmů z reklamy o přibližně 2 miliardy dolarů a zaznamenala v průběhu loňského roku pokles uživatelské základny. Ačkoli generální ředitel Shou Zi Chew a provozní ředitelka Vanessa Pappasová na setkání všech zaměstnanců minulý týden uvedli, že společnost neplánuje propouštět zaměstnance. Nové funkce se připojí k řadě již existujících pobídek pro tvůrce na platformě, včetně tržiště pro tvůrce, kteří se mohou spojit se značkami a uzavřít sponzorské smlouvy, a mechanismů, které jim umožní přijímat dotace a přilákat ke svým živým přenosům platící předplatitele.

Snaha TikToku přilákat nové uživatele je v ostrém kontrastu s masivním růstem, který zaznamenal v průběhu pandemie. Vzestup TikToku na pozici globálního fenoménu byl neuvěřitelně rychlý. Podle společnosti Insider Intelligence se celosvětová uživatelská základna aplikace mezi lety 2019 a 2021 více než zdvojnásobila, a to z 291,4 milionu na 655,9 milionu. Do konce roku 2021 aplikace tvrdila, že bude mít 1 miliardu uživatelů měsíčně.

Zdroj, foto: insider.com, fotobanka

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru