Dnes vyšlo 15 článků

TDR a Sycamore jednají o společném odkupu Subway

TDR a Sycamore jednají o společném odkupu Subway

Soukromé kapitálové společnosti TDR Capital a Sycamore Partners jednají o společném postupu při snaze o získání řetězce sendvičových restaurací Subway.

Zdroje uvedly, že Subway očekává, že za transakci získá více než 9 miliard dolarů, a není jisté, zda TDR a Sycamore mohou splnit očekávanou cenu. Další skupina vedená společností Roark Capital je stále ve hře, dodaly zdroje. Zájemci o koupi pokračují v hloubkové kontrole a Subway by mohl proces prodeje ukončit do konce měsíce, uvedl jeden ze zdrojů.

Soukromá kapitálová společnost Advent International, která se spojila s Goldman Sachs Asset Management, aby podala nabídku na koupi Subway, z procesu odstoupila, uvedly zdroje. Goldman Sachs (GS.N) se možná rozhodne spojit s některým z dalších zájemců, dodaly zdroje. Agentura Bloomberg News o odchodu společnosti Advent informovala již dříve. Podle zdrojů bylo pro společnost Roark při snaze získat Subway důležitým faktorem vlastnictví dalšího řetězce sendvičů Jimmy John’s. Obě sendvičové franšízy soupeří o podobnou základnu zákazníků a franšízantů, ačkoli Roark sází na to, že strategie obou značek nebudou ve vzájemném rozporu.

Společnost Jimmy John’s se sídlem v Champaignu ve státě Illinois má více než 2600 restaurací ve 43 státech. Subway se sídlem v Milfordu ve státě Connecticut má více než 37 000 restaurací ve více než 100 zemích. Společnosti Subway, Roark a TDR na žádosti o komentář bezprostředně nereagovaly. Společnosti Advent, Goldman Sachs a Sycamore se odmítly vyjádřit. Společnost Subway založili v roce 1965 sedmnáctiletý Fred DeLuca a rodinný přítel Peter Buck a od otevření první restaurace pod názvem „Pete’s Super Submarines“ v Bridgeportu ve státě Connecticut ji vlastní rodiny zakladatelů.

Společnost se sídlem v Milfordu ve státě Connecticut modernizuje své provozy, aby se vypořádala se zastaralou výzdobou a nabídkami sendvičů za 5 dolarů, které snižovaly zisky franšízantů. V roce 2021 řetězec zahájil přepracování jídelníčku a okázalou marketingovou kampaň, když se pustil do plánu obratu, který pomohl zvýšit tržby.

Subway, který od roku 2016 uzavřel tisíce amerických provozoven, před rokem uvedl, že se chce odklonit od své současné základny malých franšízantů, kteří vlastní jen jednu nebo dvě prodejny, jež bývají rodinné a někdy se sotva protloukají. V první polovině roku 2023 společnost zaznamenala nárůst tržeb ve stejných prodejnách o 9,85 %. Její dvanáctiměsíční zisk před úroky, zdaněním a odpisy se podle zdrojů pohybuje kolem 800 milionů dolarů.

Investiční banka JPMorgan Chase & Co (JPM.N), která společnosti Subway poskytuje poradenství, poskytla soukromým kapitálovým společnostem ucházejícím se o Subway plán akvizičního financování ve výši 5 miliard USD, uvedla agentura Reuters.

Komentáře

Nahoru