Svět reklamy v ohrožení? Hvězda jihokorejského seriálu vznesla akcie umělou inteligencí řízené společnosti o 70 %!

Herec z populárního jihokorejského seriálu se nedávno stal klíčovým investorem reklamní společnosti, která využívá umělou inteligenci, a tím způsobil nebývalou vzestupnou vlnu, která za pouhých několik dní posunula hodnotu akcií firmy téměř o 70 % nahoru.
Jihokorejská společnost Wider Planet, specializující se na výrobu reklamy s využitím umělé inteligence, zaznamenala rapidní nárůst hodnoty svých akcií o 69 procent během dvou obchodních seancí. Tento nárůst byl podpořen rozhodnutím populárního herce z televizního seriálu Hra na oliheň, I Čong-dže, stát se největším akcionářem společnosti. Zpráva o jeho plánu držet tři miliony akcií od 20. prosince dále posílila zájem investorů.
Dalším akcionářem firmy se rovněž stane známý herec a velvyslanec dobré vůle Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky, Jung Woo-sung. Jeho zájem o akcie, společně s jeho vazbami na významné politické postavy v Jižní Koreji, včetně ministra spravedlnosti, který se uchází o prezidentský úřad, pravděpodobně přispěl k růstu i dalších akcií.
Seriál Hra na oliheň, který byl v roce 2021 celosvětovým fenoménem na streamovací platformě Netflix, měl pozitivní dopad na obchodní činnost několika korejských společností, včetně Wider Planet. Produkční společnost Wysiwyg Studios, která je propojena s I, zaznamenala rovněž růst hodnoty svých akcií o 30 procent.
Wider Planet, s tržní hodnotou přibližně 33 milionů dolarů, je kótován na burze Kosdaq a poskytuje platformu pro marketingové služby, využívající automatizovanou analýzu velkých dat a umělou inteligenci.
Zdroj foto: www.pexels.com
Komentáře