Super Bowlov dělá kampaň proti antisemitismu: Legendární momenty, boj proti nenávisti a poselství solidarity

Rostoucí projevy antisemitismu způsobily u majitele amerického fotbalového klubu New England Patriots, Roberta Krafta, velké znepokojení. Proto spustil osvětovou kampaň zaměřenou proti nenávisti vůči Židům. Jedním z vrcholů této kampaně byl klip odvysílaný během finále NFL, známého jako Super Bowl, který přitahuje nejvyšší sledovanost a tím i nejvyšší ceny reklamy.
V klipu vystupuje 93letý Clarence B. Jones, spoluautor slavného protirasistického proslovu Martina Luthera Kinga z roku 1963, ve kterém zazněl slavný slogan „I have a dream“. Jones ve 30sekundovém klipu zdůrazňuje, že mlčení podporuje nenávist a vyzývá lidi, aby promluvili proti nespravedlnosti a nenávisti.
Reklama byla odvysílána při Super Bowlu, což je jedna z nejsledovanějších událostí v USA. Kraft informoval Jonese o této skutečnosti v emocionálním telefonátu na začátku února. „Odvysíláme vaši reklamu během Super Bowlu,“ oznámil mu Kraft. „Můžete si představit, jak jsem byl dojatý,“ odpověděl Jones, „Martin by byl nadšený.“
Letošní Super Bowl se hrál v Las Vegas mezi týmy San Francisco 49ers a Kansas City Chiefs, který nakonec porazil San Francisco 25:22 po prodloužení a získal titul počtvrté v historii a potřetí za posledních pět let.
Robert Kraft, majitel New England Patriots, založil v roce 2022 Nadaci pro boj s antisemitismem a do její kampaně vložil desítky milionů dolarů. Součástí kampaně jsou i videoklipy, které působivou formou ukazují absurditu antisemitismu a vyzývají k jeho odporu.
Aktuální vlna protižidovských nálad a útoků se začala projevovat od loňského 7. října, kdy teroristé z hnutí Hamás napadli Izrael a způsobili tam smrt více než 1200 lidí, většinou civilistů. Tento incident vyvolal široké protesty a demonstrace po celém světě, přičemž židovská komunita se stala častým terčem nenávistných útoků.
Zdroj foto: www.pexels.com
Komentáře