Stovky zaměstnanců Facebooku žádají Marka Zuckerberga, aby změnil pravidla placené reklamy pro politiky

Stovky zaměstnanců Facebooku žádají Marka Zuckerberga, aby změnil pravidla placené reklamy pro politiky

Stovky zaměstnanců Facebooku žádají společnost, aby změnila svou politiku týkající se politických reklam – informace jsou z interní zprávy deníku The New York Times. Sociální síť v současnosti odmítá kontrolovat faktické reklamy od politiků, což jim umožňuje lhát bez následků. 250 zaměstnanců Facebooku se přihlásilo k internímu otevřenému dopisu vyzývajícímu k tomu, aby to skončilo, a aby Facebook provedl řadu dalších změn. 

Politika Facebooku v oblasti politických reklam se ukazuje jako velmi kontroverzní, zejména s demokraty. Stovky zaměstnanců Facebooku žádají generálního ředitele Marka Zuckerberga, aby změnil divisivní pravidla společnosti v oblasti politické reklamy, která umožňují politikům publikovat nepravdivé příspěvky a především je propagovat. V pondělí Mike Isaac z New York Times oznámil, že více než 250 pracovníků gigantu sociálních sítí v Silicon Valley podepsalo interní dopis vyzývající vedení společnosti, aby změnilo směr svého postoje k politickým reklamám, který se stal nejnovějším diskutovaným témtem ve společnosti.

„Svobodná řeč a placená řeč nejsou stejná věc,“ píše se v dopise podle kopie zveřejněné NYT . „Dezinformace se dotýkají nás všech. Naše současné zásady faktické kontroly lidí v politické kanceláři nebo těch, kteří se ucházejí o úřad, jsou hrozbou pro to, co FB znamená. Důrazně proti této politice stojíme. Namísto toho dovoluje politikům vyzbrojit naši platformu tím, že zacílí na lidi, kteří věří, že obsah zveřejněný politickými osobnostmi je důvěryhodný. “

V říjnu se Facebook rozhodl vyjmout reklamu politiků ze svých širších pravidel, která zakazují nepravdivost v reklamách – efektivně dávají politikům zelenou, aby šířili úmyslné nepravdy na reklamní platformě Facebook bez následků. Rozhodnutí se ukázalo jako velmi kontroverzní, přičemž demokraté varují, že by to mohlo mít dopad na volby do roku 2020. Zuckerberg tuto pozici hájí na základě svobody projevu. Nicméně ne všichni z 34 letých zaměstnanců miliardáře generálního ředitele s ním souhlasí.

 V otevřeném dopise vznesli zaměstnanci Facebooku šest klíčových požadavků:

1)        Facebook by měl zakázat falešné politické reklamy, stejně jako u jiných nepolitických reklam.

2)        Politické reklamy by se měly ve feedu Facebooku lépe odlišovat od běžného (neplaceného) obsahu.

3)        Nástroje cílení na politické reklamy na Facebooku by měly být omezeny.

4)        Facebook by měl dodržovat „volební tichá období“.

5)        Politici by měli mít omezení výdajů na množství politických reklam, které mohou zobrazovat.

6)        Zásady týkající se politických reklam by měly být vyjasněny (bez ohledu na jakékoli změny), aby byly uživatelům srozumitelnější.

Facebook se ke kauze vyjádřil následovně: „Kultura Facebooku je postavena na otevřenosti, takže si vážíme našich zaměstnanců, kteří vyjadřují své myšlenky na toto důležité téma. Stále jsme odhodláni necenzurovat politickou řeč a budeme pokračovat v prozkoumávání dalších kroků, které můžeme podniknout, abychom zvýšili transparentnost politických reklam.“

Zdroj, foto: businessinsider.com

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru