Už nějakou dobu se živě diskutuje o tom, zda Google náhodou ve výsledcích vyhledávání neupřednostňuje weby, které mají responzivní design. Teď máme ale důkaz, že tomu není. Nebo aspoň to Google tvrdí.
Většina webdesignérů nebo vývojářů navštíví tisíce webů měsíčně. Je to dobře nebo špatně? Těžko říct. Rozhodně to ale má vliv na to, jak vnímají dobrý design.
Svého času jedna z nejkontroverznějších postav české internetové scény. Zakladatel možná jednoho z nejznámějšího českého blogu MyEgo.cz. Programátor, bloger, podnikatel a webdesignér v jedné osobě.
Pochází ze slovenské Prievidze. Povoláním webdesignér a zakladatel grafického studia Art4web. Jmenuje se Lukáš Majzlan. Hodně zajímavý, šikovný a cílevědomý člověk, o kterém jsem do nedávna ani nevěděl, že existuje :-). Na Lukáše mě upozornil můj kamarád Pavel Buben z Illusia a zaujal mě natolik, že jsem se rozhodl pozvat jej k nám na Objevit. Aby nám povykládal o tom, jak začínal, jaké to je založit a vést vlastní agenturu v dnešní době.
Jak by podle vás měl vypadat web designéra? Rozhodně by z něj mělo všemi pixely zářit, že jeho majitel v oblasti designu opravdu něco umí, to je bezpředmětné. A právě to se skvěle povedlo Robbymu Leonardimu. Při pohledu na jeho hravě řešený web vám zřejmě trochu klesne čelist.
Pokud toužíte po působivém webdesignu, chce to něco víc než jen naplácat vizuálně atraktivní obrázky na jednu stránku. A k tomu, abyste působivé elementy oživili a dali jim nějakou formu, potřebujete značné množství HTML kódu.
Jen málokterý grafik nebo designér se může pochlubit tím, že má na portfoliu obrázek sexy Petry. A Viktor je jedním z nich. Je mu 20 let, věnuje se webdesignu, focení a tvorbě webových stránek. To je ve zkratce Viktor Hanáček. Jako jeden z mála Čechů si již v poněkud útlém věku vyzkoušel i prodej šablon na Themeforestu. A právě proto jsem si ho vybral k dnešnímu rozhovoru.
I když se vám to tak možná nezdá, začlenění odvážných barev do designu webu je určitě dobrý způsob, jak získat pozornost uživatelů a dát vašim stránkám nezapomenutelnou osobnost. Problémem může být přijít se správnou barevnou kombinací, ale pokud se vám to povede, výsledek bude mít překvapující velký dopad. Zkuste se inspirovat v následujících třinácti příkladech, ve kterých se designéři rozhodně nestyděli použít i odvážnější barvy. A výsledek stojí za to.
Potřebujete navrhnout skvělý webový formulář? Nejste si jisti, kde začít? Jessica Enders pro vás má recept na vytváření formulářů, které budou bezchybně fungovat a lidé je vyplní. A to je přece jejich účel.
Barvy jsou nedílnou součástí toho, jak vnímáme svět. Podle barvy si určíme, zda se nám něco líbí či nikoliv, barvy kolem nás ovlivňují naši náladu, barvami vyjadřujeme své pocity. A právě z těchto důvodů jsou tak důležité i na webu. Které z nich jsou tedy na web nejlepší?
Boj mezi webovými designéry a vývojáři asi nikdy neskončí. Stejně jako jin a jang jsou tito dva v neustálé bitvě, ve které se snaží prokázat svou převahu nad tím druhým. A to všechno přestože velmi úzce spolupracují. Tato infografika jejich bitvu líčí naprosto přesně. Můžete vidět, kolik si který z nich vydělává, čeho se bojí, co si nosí všude s sebou. Užijete si určitě i hodně zábavy.
Čím více se rozšiřují zařízení jako jsou mobily a tablety, tak tím více je jasně, že jedná velikost webstránky už nestačí. Responzivní web design se uvádí jako všeobecně platné řešení. Je ale skutečně správné pro každého?
V začátcích mobilních zařízení se weby řešily tak, že byla jedna verze pro desktopy a druhá pro mobilní zařízení. Dělá se to tak sice i dnes, ale máme tu i mnohem praktičtější řešení: responzivní webdesign, který se přizpůsobí každému zařízení. Pokud jste se rozhodli tvořit responzivní web, tady je pár osvědčených postupů, které byste měli dodržovat, aby byl design bezproblémový opravdu na každé platformě.
Znáte to jistě z vlastní zkušenosti. Existuje mnoho průzkumů o tom, kolik času lidé stráví na jednom webu. Čísla jsou docela ohromující, stačí nám totiž skutečně málo k tomu, abychom web přelítli očima a zjistili, o čem pojednává. A tak pár výzkumníků studovalo, jak se lidé dívají na webové stránky, a zde máme 10 užitečných poznatků, které vypozorovali.
Přesuňme se teď trochu do budoucnosti jako v nějakém sci-fi filmu. Protože si ale nedovolíme předpovídat technický pokrok moc dopředu, posuneme se jen o rok. Píše se rok 2014. Pár technologií je už mrtvých, málokdo si na ně vzpomene, protože byly nahrazeny modernějšími. K internetu se lidé stále více připojují přes své tablety či smartphony.
Design je důležitý jak pro webové tak pro mobilní startupy. Ale problém je nasnadě: není vždy tak jasné, jak udělat působivý design. Je to v dnešní době jen o tom udělat ho jednoduší, čistší a efektivnější? Odborníci přišli s pěti klíčovými trendy dnešní doby, díky kterým budou vaše webové stránky přitažlivější.
Nalezení té správné barvy nebo barevné kombinace může významně vylepšit nový design. Barva hraje také důležitou roli v reakci publika na obsah webu. Mezi psychology a marketingovými odborníky je všeobecné známo, že modrá, široce využívaná při web designu, je neutrální nebo dokonce uklidňující, zatímco červená, spojená se stimulací, může zrychlit tep čtenáře. Ale nalezení té správné barvy není vždy tak jednoduché. Existuje spousta barev – červená, oranžová, žlutá, zelená, modrá nebo fialová (jen abychom jmenovali základní barvy duhy), ale každá z nich má stovky, ne-li tisíce různých odstínů. Naštěstí pro designéry tady máme několik úžasných nástrojů, které pomohou vybrat tu nejdokonalejší barevnou paletu.
Věnujete se některé z digitálních kreativních profesí na částečný nebo plný úvazek? Začínáte nebo jste již ostříleným matadorem? I tak vás možná občas napadá, zda se zrovna vaší profesí dá vydělat na živobytí.
Službu Snapito.com využijí zejmén webový vývojáři, kteří potřebují udělat screen celého webu, jež je scrollovací (tzn. se vám nevejde na obrazovku). Jednou z možností je natípat celý web po částech. Tedy udělat několik výřezů. To je však zcela neefektivní postup. Jak tedy udělat onen obrázek daného webu?
Mike Tempest, designér, vývojář a fotograf, se rozhodl podělit se o některé důležité myšlenky, které mu sdělilo mnoho lidí, když i on v oblasti vývoje a designu začínal. Možná nejsou všechny úplně správné, ale aspoň některé z nich vám mohou dát malou radu, jak přistupovat k určité situaci, na kterou v průběhu několika let každý začínající vývojář nebo designér narazí.
K optimalizaci našich webových stránek a našich služeb používáme soubory cookie.
Funkční
Vždy aktivní
Funkční cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Statistické cookies umožňují webové stránce sbírat a analyzovat informace o chování návštěvníků, například kolikrát byla stránka navštívena, jaké stránky byly nejvíce prohlíženy nebo z jakých regionů přicházejí návštěvníci. Tímto způsobem pomáhají majitelům webových stránek optimalizovat obsah a zlepšit uživatelskou zkušenost.
Marketing
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.