Za tu dobu, co kritizujeme shit weby napříč českým internetem, jsme ještě nenarazili na něco takového. Představte si firmu, která vám nabídne vytvoření luxusního a perfektního webu vašich snů, SEO optimalizaci za pár kaček a školení takové, že na něj nikdy nezapomenete. To je ve zkratce výčet nejzajímavějších aktivit webové stránky ModerníWeb.com.
Na internetu se dá narazit téměř na cokoliv. Jak se ale budete tvářit v případě, že narazíte na stránky, které nabízí tvorbu webových stránek, loga či copywriting a vypadají, jak kdyby je vytvořil úplný amatér nebo nezkušení studenti v rámci školního projektu na základní škole?
Pokud vydá někdo jako Jan Řezáč, jeden z nejznámějších českých konzultantů webů, dlouho očekávanou knihu o webdesignu, je jasné, že se strhne velká lavina. A ta s sebou ponese velký zájem široké veřejnosti, protože se jedná o první podobnou práci na tuzemském knižním trhu.
Většina webdesignérů nebo vývojářů navštíví tisíce webů měsíčně. Je to dobře nebo špatně? Těžko říct. Rozhodně to ale má vliv na to, jak vnímají dobrý design.
Méně je někdy více. Právě tímto heslem se řídí právě aktuální trend minimalistického designu. V dnešním světě, kde se všechno rychle rozvíjí a roste, musíme dělat kompromisy a tuto rychlost nějak vyrovnávat – třeba designem.
Po třech měsících od vydání minulé verze (je to patrně rekord) WordPress.org včera oznámil debut WordPressu 3.7, který opět obsahuje několik ohlášených vylepšení. Tak se na ně pojďme podívat.
V HTML manuálech pro spuštění bez HTTP WWW lokálního serveru, jde těžko použít např. PHP include a přes JavaScript by to bylo zbytečně složité, tak zastaralé rámce, přijdou vhod.
Jestli existuje něco, co může uživatele nejlépe přimět k udělání toho, co potřebujete, jsou to call-to-action tlačítka. Bez nich byste nemohli vyzvat své publikum, aby udělali něco, co prospívá vašemu podnikání. A právě teď máte k dispozici zdarma ke stažení balík 50 takových hezky vypadajících tlačítek.
Používat Arial nebo Times New Roman už je přece jen trochu nuda. Obzvlášť když máme tolik jiných možností. A pokud využíváte Comic Sans, jste zřejmě už úplně ztraceni a potřebujete pomoc. Jak jistě víte, existuje nepřeberné množství různých hezkých fontů, ovšem u nás v Česku máme problémy s diakritikou. Vězte ale, že s trochou hledání se dají vypátrat i hezké fonty s českou znakovou sadou. A abyste nemuseli ztrácet čas dlouhým hledáním, tady vám jich rovnou sedm přinášíme.
I když se vám to tak možná nezdá, začlenění odvážných barev do designu webu je určitě dobrý způsob, jak získat pozornost uživatelů a dát vašim stránkám nezapomenutelnou osobnost. Problémem může být přijít se správnou barevnou kombinací, ale pokud se vám to povede, výsledek bude mít překvapující velký dopad. Zkuste se inspirovat v následujících třinácti příkladech, ve kterých se designéři rozhodně nestyděli použít i odvážnější barvy. A výsledek stojí za to.
Nejen že favicon hezky představí každou stránku, ale může mít i další využití. S pomocí javascriptové knihovny Favicon.js dáte svým faviconům nový rozměr. Uděláte z nich notifikační favicony.
Potřebujete navrhnout skvělý webový formulář? Nejste si jisti, kde začít? Jessica Enders pro vás má recept na vytváření formulářů, které budou bezchybně fungovat a lidé je vyplní. A to je přece jejich účel.
Barvy jsou nedílnou součástí toho, jak vnímáme svět. Podle barvy si určíme, zda se nám něco líbí či nikoliv, barvy kolem nás ovlivňují naši náladu, barvami vyjadřujeme své pocity. A právě z těchto důvodů jsou tak důležité i na webu. Které z nich jsou tedy na web nejlepší?
CSS (Cascading Style Sheets) neboli kaskádové styly je jazyk sloužící pro naformátování HTML dokumentů. Jedná se vlastně o kolekci metod, kterou upravujeme grafickou podobu stránek. Hlavním smyslem je umožnit návrhářům…
Boj mezi webovými designéry a vývojáři asi nikdy neskončí. Stejně jako jin a jang jsou tito dva v neustálé bitvě, ve které se snaží prokázat svou převahu nad tím druhým. A to všechno přestože velmi úzce spolupracují. Tato infografika jejich bitvu líčí naprosto přesně. Můžete vidět, kolik si který z nich vydělává, čeho se bojí, co si nosí všude s sebou. Užijete si určitě i hodně zábavy.
Čím více se rozšiřují zařízení jako jsou mobily a tablety, tak tím více je jasně, že jedná velikost webstránky už nestačí. Responzivní web design se uvádí jako všeobecně platné řešení. Je ale skutečně správné pro každého?
V začátcích mobilních zařízení se weby řešily tak, že byla jedna verze pro desktopy a druhá pro mobilní zařízení. Dělá se to tak sice i dnes, ale máme tu i mnohem praktičtější řešení: responzivní webdesign, který se přizpůsobí každému zařízení. Pokud jste se rozhodli tvořit responzivní web, tady je pár osvědčených postupů, které byste měli dodržovat, aby byl design bezproblémový opravdu na každé platformě.
Znáte to jistě z vlastní zkušenosti. Existuje mnoho průzkumů o tom, kolik času lidé stráví na jednom webu. Čísla jsou docela ohromující, stačí nám totiž skutečně málo k tomu, abychom web přelítli očima a zjistili, o čem pojednává. A tak pár výzkumníků studovalo, jak se lidé dívají na webové stránky, a zde máme 10 užitečných poznatků, které vypozorovali.
Lorem ipsum dolor sit amet. Pokud jste už z těchto slov naprosto unaveni a znechuceni, protože se objevují všude, přinášíme vám teď pár možností, které nabízí mnohem zajímavější texty.
Přesuňme se teď trochu do budoucnosti jako v nějakém sci-fi filmu. Protože si ale nedovolíme předpovídat technický pokrok moc dopředu, posuneme se jen o rok. Píše se rok 2014. Pár technologií je už mrtvých, málokdo si na ně vzpomene, protože byly nahrazeny modernějšími. K internetu se lidé stále více připojují přes své tablety či smartphony.
K optimalizaci našich webových stránek a našich služeb používáme soubory cookie.
Funkční
Vždy aktivní
Funkční cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Statistické cookies umožňují webové stránce sbírat a analyzovat informace o chování návštěvníků, například kolikrát byla stránka navštívena, jaké stránky byly nejvíce prohlíženy nebo z jakých regionů přicházejí návštěvníci. Tímto způsobem pomáhají majitelům webových stránek optimalizovat obsah a zlepšit uživatelskou zkušenost.
Marketing
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.