Trendy v oblasti webových stránek se neustále mění. V minulosti webdesignéři a vývojáři pracovali pouze s jedním médiem – monitorem počítače. V uplynulých letech se však internet rozšířil do přenosných zařízeních, jež mají různý…
Už nějakou dobu se živě diskutuje o tom, zda Google náhodou ve výsledcích vyhledávání neupřednostňuje weby, které mají responzivní design. Teď máme ale důkaz, že tomu není. Nebo aspoň to Google tvrdí.
V začátcích mobilních zařízení se weby řešily tak, že byla jedna verze pro desktopy a druhá pro mobilní zařízení. Dělá se to tak sice i dnes, ale máme tu i mnohem praktičtější řešení: responzivní webdesign, který se přizpůsobí každému zařízení. Pokud jste se rozhodli tvořit responzivní web, tady je pár osvědčených postupů, které byste měli dodržovat, aby byl design bezproblémový opravdu na každé platformě.
Přesuňme se teď trochu do budoucnosti jako v nějakém sci-fi filmu. Protože si ale nedovolíme předpovídat technický pokrok moc dopředu, posuneme se jen o rok. Píše se rok 2014. Pár technologií je už mrtvých, málokdo si na ně vzpomene, protože byly nahrazeny modernějšími. K internetu se lidé stále více připojují přes své tablety či smartphony.
Jednou z nejvýznamnějších mylných představ o mobilních zařízeních je to, že je v pořádku, pokud nabízejí pouze mizernou část obsahu dostupného na počítači. Někteří lidé si totiž myslí (ano i v dnešní době smartphonů), že s mobilním telefonem je třeba vykonávat pouze rychlé úkoly a pro náročnější práci či podrobnější informace bude vždy používán počítač.
Je-li webová stránka responsivní, tak v každém zařízení, ať už je jakkoli velké, se zobrazení stránky přizpůsobí jeho tvaru. To znamená, že zobrazení stránky bude optimalizováno pro všechny druhy nejrůznějších…