Asi před dvěma týdny jsme vám prozradili, že sociální síť Instagram testuje u vybraných uživatelů černobílý design aplikace. Nicméně v té době jsme netušili, že nový vzhled bude mít natolik pozitivní ohlasy, že ho Instagram zpřístupní všem uživatelům. Včerejší aktualizací přichází sociální síť pro sdílení fotografií a videí se zcela novým kabátem na zařízeních iOS a Android.
Facebook se během několika posledních let hodně změnil a jeho design také. Pamatujete si ještě, jak vypadal před zavedením Timeline? Je to už docela dávno, ale přesto má ještě dlouho cestou před sebou. Především co se týče toho designu.
Je to malíř. Kreslíř. Akorát nemaluje a nekreslí. Pracuje ve Photoshopu a navrhuje grafiku pro webové stránky. Patří mezi jedny z těch zvučnějších českých jmen mezi grafiky. Na Twitteru jej znáte pod přezdívkou Jerry, jinak je to však Jirka. Jiří Tvrdek.
Pokud vás zajímají technologie, design nebo pokud máte rádi hry či pohádky, rozhodně musíte navštívit tento web. Zkombinuje se tam totiž všechno. S využitím skvělých technologií je vyprávěn příběh o designu, který skončí napínavou bitvou o vítěze. Budete to prostě milovat.
iOS 7 už není žádná novinka a kontroverzní dohady a názory, zda je lepší nebo horší než předcházející verze, už snad máme za sebou. Jedno je ale jisté. Teď je tady takový, jaký je, a nic s tím už nenaděláme. I pokud se vám nelíbí, nezbývá vám nic jiného, než se s tím smířit.
V několika posledních letech jsme viděli významný přechod v designu softwaru a aplikací od 3D a skeuomorfismu k plochému designu a minimalismu. I když se tento trend stal všudypřítomným, pojďme na chvíli popřemýšlet o tom, jak se sem dostal a jaký vliv má na design jako celek. Navíc se podíváme i na nějaké tipy a úvahy, co je dobré k návrhu plochého designu použít.
Švédský designér Fred Nerby vytvořil uchvacující koncept designu pro populární sociální síť. Twitter má spoustu uživatelů a většina z nich si na vzhled nestěžuje, ale pokud zhlédnete tento návrh, asi začnete přemýšlet o tom, jaké by to bylo, kdyby se jím Twitter skutečně nechal inspirovat.
Občas není na škodu si uprostřed práce u počítače trochu pohrát, dát si oddych. Jasně že byste měli trochu odtrhnout oči od obrazovky, ale odpočívat (nebo ztrácet čas) se dá i u ní. Pětiminutová pauza vás přece nezabije… :-)
Přesuňme se teď trochu do budoucnosti jako v nějakém sci-fi filmu. Protože si ale nedovolíme předpovídat technický pokrok moc dopředu, posuneme se jen o rok. Píše se rok 2014. Pár technologií je už mrtvých, málokdo si na ně vzpomene, protože byly nahrazeny modernějšími. K internetu se lidé stále více připojují přes své tablety či smartphony.
Design je důležitý jak pro webové tak pro mobilní startupy. Ale problém je nasnadě: není vždy tak jasné, jak udělat působivý design. Je to v dnešní době jen o tom udělat ho jednoduší, čistší a efektivnější? Odborníci přišli s pěti klíčovými trendy dnešní doby, díky kterým budou vaše webové stránky přitažlivější.
Nový barevný redesign iOS 7 získal spoustu kladných ohlasů, které tvrdí, že Apple udělal krok správným směrem, ale i spravedlivý podíl kritiky. Nikdo z těchto kritiků však nebyl tak kreativní jako ti, kteří se zapojili do projektu na Tumblru nazvaném „Jony Ive přetváří věci“.
Po vývojářské konferenci WWDC v San Franciscu, na které byl konečně oficiálně představený nový iOS 7, se rozvířila diskuze. Jedné skupině se líbil, druhé zase ne. Někomu připadal okopírovaný. Okopírovaný od Microsoftu. Jak je to ovšem s inovacemi v dnešním světě? Kde se asi tak hledají nápady na nový design a dalo by se ještě vůbec přijít s něčím úplně novým?
V souvislosti s plochým designem si můžeme naprosto dokonale vybavit Windows 8 s jejich dlaždicemi. Nikdy se však o něm a o jeho protivníkovi skeuomorfismu nemluvilo tolik, jako teď v souvislosti s nadcházejícím iOS 7. Co to tedy vlastně ten plochý design je a proč se k němu všichni najednou tolik obrací?
K optimalizaci našich webových stránek a našich služeb používáme soubory cookie.
Funkční
Vždy aktivní
Funkční cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Statistické cookies umožňují webové stránce sbírat a analyzovat informace o chování návštěvníků, například kolikrát byla stránka navštívena, jaké stránky byly nejvíce prohlíženy nebo z jakých regionů přicházejí návštěvníci. Tímto způsobem pomáhají majitelům webových stránek optimalizovat obsah a zlepšit uživatelskou zkušenost.
Marketing
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.