Čeština je někdy skutečně záludná. Měkké a tvrdé I/Y, velká písmena, … No znáte to. Ale věřte tomu nebo ne, není to tak jen v češtině. Některé věci jsou hodně nejasné přímo mezinárodně. Ukazuje se například, že jedna pomlčka dokáže změnit význam celého slova.
Píše se správně „vniveč“ a nebo „vnivěč“? Jak byste toto slovo napsali vy? A co vlastně tato fráze znamená a kdy se používá? Správně se píše „vniveč„. Nejčastěji se setkáte…
Má se psát se všemi chlapci? Se všemi stroji? Nebo se všemy děvčaty? My vám řekneme, které z těchto slov je z češtinářského hlediska správně či špatně.
Spojka či je velice podobná spojce nebo. Pomocí obou spojek spojujeme libovolně zaměnitelné varianty slov. Používáme je také při výčtu různých možností a čárku před nimi bežně nepíšeme.
Opět se jedná o velice častou hrubku, kterou tu a tam můžete vidět v některých textech. I když slovo pyžamo nenajdeme mezi vyjmenovanými slovy, píšeme po písmenu "p" ypsilon - pro natvrdlé = tvrdé y :-)
Správné skloňování zájmena já, dělá mnohým stále potíže. Jak určit, zda mám psát mě a nebo mně? Přitom si stačí zapamatovat jednoduchou poučku: ve 2. a 4. pádě se píše mě. A ve 3. a 6. pádě mně.
Máte psát s sebou nebo sebou? Nevíte? Prosté sebou bývá po slovesech, jimiž se označují pohyby, které dělá původce svým tělem: mrskat (mrsknout) sebou, škubat (škubnout) sebou, hýbat (pohnout) sebou,…
K optimalizaci našich webových stránek a našich služeb používáme soubory cookie.
Funkční
Vždy aktivní
Funkční cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Statistické cookies umožňují webové stránce sbírat a analyzovat informace o chování návštěvníků, například kolikrát byla stránka navštívena, jaké stránky byly nejvíce prohlíženy nebo z jakých regionů přicházejí návštěvníci. Tímto způsobem pomáhají majitelům webových stránek optimalizovat obsah a zlepšit uživatelskou zkušenost.
Marketing
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.