Stoprocentní bezpečnost na internetu zkrátka neexistuje. Bezpečnost jednotlivých platforem zkrátka může selhat. Chyby se zkrátka vyskytují a vyskytovat budou. Na Facebooku se nedávno vyskytla chyba, která umožňovala zresetovat heslo a ukradnout tak stovky cizích účtů. Vše můžete vidět ve videu níže. Původně bylo video uloženo na YouTube, Google ho ale smazal. Podotýkáme, že tato chyba ze strany Facebooku už byla vyřešena, nemá proto smysl nic podobného zkoušet.
Přes všechny obavy o bezpečnost, které Facebook a jeho uživatele trápí, se k němu přidává stále více lidí. Díky tomu Facebook v říjnu loňského roku pokořil hranici miliardy měsíčních aktivních uživatelů. Na Facebooku sdílíme naše životy. Naše narozeniny a naše výročí. Naše plány na dovolenou a to, kde se pohybujeme. Narození našich dětí a úmrtí našich rodičů. Sílíme své nejváženější chvíle a nejbolestivější myšlenky. Prozrazujeme tam každý aspekt našeho života. Ale někdy zapomínáme, kdo se na to všechno dívá.
Pokud jste v poslední době dávali něco na Facebook, možná jste si všimli nového prehistorického tvora. Při nastavování soukromí se totiž objevuje modrý dinosaurus. Společnost tak testuje vyskakovací okna, která vás donutí věnovat pozornost tomu, co je v nich napsáno. A právě proto je tam dinosaurus.
Facebook pokračuje ve své snaze dozvědět se o uživatelích co nejvíce informací a přimět je k tomu, aby co nejvíce informací sdíleli. Ale tentokrát se neptá přímo vás. Místo toho se spoléhá na to, že se vás zeptají vaši přátelé.
Nebudeme tady polemizovat o tom, zda je Facebook přínosný nebo zda spíše škodí. Ale ať už se na něj přihlašujete kvůli businessu nebo jen proto, abyste byli v kontaktu se svými přáteli a měli přehled o tom, co se děje, jedno je jisté. Facebook je zábava, od které se často nemůžete odtrhnout. Ale má to jeden háček. No ano, falešné profily.
Objevil se nový a další způsob jak vás mohou hackeři okrást na Facebooku. Nabourají se na váš profil, požádají vaše přátele o telefonní čísla a na ně pošlou ověřovací kód k platbě. Během několika minut si hackeři mohou pěkně přivydělat.
Seriál sledování uživatelů na Facebooku pokračuje. Nedávno analytici sociální sítě oznámili, že testují technologii sledování kurzoru myši, která by měla zanalyzovat chování uživatele. Asi je zřejmé, že hlavním cílem je získat co nejvíce reklam a peněz.
Ano, kolik toho již bylo napsáno a řečeno o negativních vlivech Facebooku. A počet jeho uživatelů přesto vzrůstá. Většina lidí si chce vyzkoušet ten fenomén. A pak už je pozdě. Přece si nemohou svůj profil zrušit? Vždyť by byli úplně mimo dění, ztratili by kontakt na spoustu lidí, … Ale představte si, kolik času byste měli navíc, kdybyste žili bez Facebooku.
Téměř denně se objevují zprávy o tom, jak Facebook negativně působí na lidi. Jak si dnes neumíme normálně popovídat, nedokážeme komunikovat, stávají se z nás asociální bytosti. Je to prý způsobeno hlavně naší digitální dobou, kdy se raději posadíme k počítači.
Všimli jste si nového super smajlíku na FB? Stačí do komentářů či chatu zadat :poop: A vznikne vám...možná jeden z nejpoužívanějších smajlíků roku 2013.
Proč jsou vaše osobní data z Facebooku tak žádaným zbožím? Jakým způsobem získavají marketéři tyto cenné údaje? Jak se bránit proti ukradení (nejenom) vašich kontaktních údajů?
Včerejší den byl pro mnohé ve znamení hokeje. Česko se utkalo se Slovenskem a sociální sítě byly plné vtípků o tom, kdo vyhraje. Jak zápas dopadl všichni víme, někteří fanoušci se k tomu postavili různě, jen ne sportovně...
Žijeme ve skutečně moderní době. Ještě před několika desítkami let byla minisukně považována za výstřední, dnes se stává zcela normálně akceptovaným módním doplňkem. Vyzývavé oblékání však není jediným evolučním důsledkem, nýbrž jen jeho částí.
Zabezpečením svého účtu si láme hlavu málokdo. Přitom právě heslo je to nejdůležitější, čemu bychom měli věnovat pozornost. Je to jakýsi virtuální klíč k účtům na sociálních sítích, k emailovým schránkám, bankovním účtům a podobně. Jak by mělo vypadat, aby se nedalo tak snadno odhalit?
Máme tady další díl seriálu Internetová kriminalita a v něm se zaměříme na osobní data. Stručně si shrneme, jak se s osobními údaji nakládá, jak se zneužívají, jakým způsobem se s nimi obchoduje a jak se proti tomu bránit…
Znáte to? Přidá si vás do přátel krásná dívka s tělem modelky, tisíci přátel, vysokou aktivitou na své zdi a dokončeným vysokoškolským vzděláním. Ráda by flirtovala, vezme chlapa stejně jako ženskou. Poté ale zjistíte, že stejných dívek se stejnými fotkami jsou na Facebooku tisíce…
Netřeba vysvětlovat, jakým způsobem nás v dnešní době ovlivňuje internet. Lidé jsou na něm stále více a více závislí, obchoduje se na něm, komunikuje, tvoří a mnoho dalšího. Internet je dnes součástí našeho života, na světě jej mají dvě miliardy lidí a každou vteřinu přibude až osm nových uživatelů.
K optimalizaci našich webových stránek a našich služeb používáme soubory cookie.
Funkční
Vždy aktivní
Funkční cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Preferenční
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Statistické cookies umožňují webové stránce sbírat a analyzovat informace o chování návštěvníků, například kolikrát byla stránka navštívena, jaké stránky byly nejvíce prohlíženy nebo z jakých regionů přicházejí návštěvníci. Tímto způsobem pomáhají majitelům webových stránek optimalizovat obsah a zlepšit uživatelskou zkušenost.
Marketing
Marketingové cookies jsou používány pro sledování návštěvníků na webových stránkách. Záměrem je zobrazit reklamu, která je relevantní a zajímavá pro jednotlivého uživatele a tímto hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.