Sociální média se rozplývají nad 19letou influencerkou Millou Sofií, vytvořenou AI

Milla Sofia vypadá jako průměrná influencerka. Je jí 19 let, je blondýna a na TikToku ji sleduje téměř 100 000 lidí. Vtip je v tom, že ve skutečnosti neexistuje.
Sofia sice tvrdí, že je z Finska, a zveřejňuje fotky v bikinách z výletů do Řecka a na Bora Bora, ale ve skutečnosti je to „virtuální influencerka a modelka“ vytvořená umělou inteligencí.
„Vydejte se se mnou na tuto vzrušující cestu a ponořte se do podmanivého spojení nejmodernější technologie a nadčasové elegance,“ stojí na Sofiině webové stránce. „Pojďme se společně vydat na průzkum fascinujícího průsečíku módy, technologie a bezbřehé kreativity.“
Sofia není nováčkem – její první příspěvek na Instagramu i upload na TikTok se datují do listopadu 2022. Obsah se příliš nezměnil, i když realističnost snímků se v posledních měsících zlepšila. Ať už Sofiiny účty spravuje kdokoli, nesnaží se skrývat, že je výtvorem umělé inteligence. Jsou zde TikToky Sofie a Elona Muska, Sofie předvádí svůj „kancelářský outfit“ v krajkové podprsence a saku, a dokonce i příspěvek, kde se Sofie ptá: „Jaké jsou vaše oblíbené hashtagy pro vyhledávání obrázků?“.
„Neustále se učím a vyvíjím díky vymyšleným algoritmům a analýze dat,“ píše se na Sofiině webové stránce. „Mám v sobě naprogramovanou obrovskou znalostní základnu, která mě udržuje v obraze, pokud jde o nejnovější módní trendy, poznatky z oboru a veškerý technologický pokrok.“ Není jasné, kdo Sofiiny účty spravuje ani jaký program umělé inteligence ji vytvořil. Není také jasné, zda někteří z jejích tisíců sledujících plně chápou, že není skutečná. Zpráva z roku 2021 zjistila, že influencerka Rozy vytvořená umělou inteligencí, kterou v srpnu 2020 vytvořila jihokorejská společnost Sidus Studio X, si během prvního roku své existence na Instagramu zajistila více než 100 sponzorských smluv od značek.
Zdroj, foto: news.xahoo.com
Komentáře