Budget, neboli prachy, které je možné rozfofrovat. Aby to nebylo špatně pochopeno, napíšeme to tedy správně bez emocí, tak jak se sluší a patří ve výkladových slovnících. Budget = rozpočet…
Kategorie TV
Booking
Zamluvení, rezervování, tak by se dalo přeložit slovíčko booking. V oblasti reklamy a marketingu se jedná o termín, který znamená rezervování a další aktivity spojené s uvedením reklamy na obrazovky (případně do…
Prime-time
Co to tak může být? Nebudeme dělat cavyky a povíme vám to. Jedná se o hlavní vysílací čas. Je to označení pro denní dobu, kdy dané médium sleduje, nebo poslouchá…
Mobisode
Mobile + episode = mobisode, to je jednoduchá rovnice. Co však složenina slov mobil a episoda znamená? Jedná se o krátké video, které se šíří prostřednictvím mobilních telefonů. Konkrétně přes 3G…
Stopáž
Délka reklamního spotu v televizi a rozhlasu se obvykle označuje termínem stopáž. Stopáž může být různá, záleží zejména na penězích, které je zadavatel reklamy ochoten investovat. Nejkratší stopáž je zpravidla 5…
Storyboard
Některé věci jsou nejlepší neplánované. Třeba letní večírek spojený se spontánním sexem. Většinou je však plán potřeba. V ideálním případě správně připravený, aby podle toho plánu mohl vzniknout skvělý produkt, se…
Oční kamera
Chytré hlavičky se daly dohromady a vymyslely oční kameru (anglicky Eye-tracking). Co si pod tímto termínem představit? Je to speciální kamera, která snímá pohyb očí. Na základě získaných informací, lze…
Krizová komunikace
Bum, prásk, něco se stane a je třeba jednat, aby nebyla ohrožena stabilita a pověst společnosti (instituce, jedince) nechtěnou negativní publicitou. V takovém případě je třeba vést správnou krizovou komunikaci. Nutno…
Klamavá reklama
Jedná se o nedovolený způsob propagace, se kterým se rozhodně žádný zákazník nechce setkat. Při propagaci jsou cíleně používány zavádějící informace. Účelem je zmást zákazníka a namastit si kapsu ať…
Integrovaná komunikace
Někdy se uvádí také integrovaná marketingová komunikace. Ať už říkáme tak, nebo tak, jedná se stále o jedno a to samé. Uvést přesnou definici bude však trochu složité. Proč? Definic…
Response
Response je anglicky odezva, odpověď. Je to termín, který se používá v mnoha odvětvích lidské činnosti. Například v marketingu, IT a teorii komunikace. V oblasti marketingu je response označení pro odezvu na komunikaci…
Pixel
Jedná se o zkratku, která vznikla z anglických slov picture element, což v překladu znamená obrazový prvek. Je to termín, který je spojován s počítačovou grafikou. Pixel je nejmenší jednotkou digitální rastrové (bitmapové)…
Decay Effect
Jak už bylo řečeno několikrát. Nic netrvá věčně, ani láska k jedné slečně. Stejně tak po ukončení reklamní kampaně, účinky reklamy postupně odeznívají. Člověk vše nezapomene ze dne na den, takže…
Casting
Casting může mít mnoho podob, ale účel je vždy stejný. Jedná se o výběr konkrétních lidí na základě předem daných kritérií, za účelem nalezení vhodného herce, modelky, pornoherečky atd. Jedná…
Augmentovaná realita
Technologický pokrok a čas není možné jen tak zastavit. Doba se zkrátka posouvá stále vpřed a obyčejná realita přestává stačit. V posledních letech se stále častěji o slovo hlásí augmentovaná realita,…
Infotainment
Co to je? Co to žere? Vysvětlení je jednoduché. Jedná se o propojení informací a zábavy, které se objevuje v novinách, TV zpravodajství i rádiu. Tradiční zpravodajství bývá stručné, jasné a…
Jingle
Ono pověstné – „Param pam pam pám, I`m lovin it.“ – zná asi každý, ale víte, že se jedná vlastně o jingle? Jingle (česky také znělka), má mnoho podob. V zásadě…
Teleshopping
Pokud bychom měli obecně definovat teleshopping, jedná se o kategorii televizní reklamy, která se výrazně odlišuje od klasických reklamních spotů. V rámci teleshoppingu bývá představen konkrétní produkt, který je následně nabízen…
Product placement
V USA je tento způsob reklamy velmi oblíbený. V České republice product placementu bránil až do roku 2009 zákon. Od té doby se využívá čím dál častěji. Product placement je forma skryté…
Blu-ray
Blu-ray disk (zkracováno jako BD, protože blu-ray se považuje jako jedno slovo) je technologie japonské firmy Sony ve spolupráci s firmou Philips. Kapacita jednovrstvého disku Blu-Ray disku dosahuje přibližně 25…