Seznam.cz dělá, co může. A může?

Seznam.cz roste a sílí. Nejenže nedávno představil světu vlastní webový prohlížeč, ale daří se mu i po stránce finanční. Za minulý rok jeho tržby vzrostly o nezanedbatelných 7,5%.

Za rok 2014 přesáhly tržby Seznam.cz částku 3,1 miliardy korun, což je částka pro běžného smrtelníka jen stěží představitelná. Když se podrobně podíváme na jednotlivé části všech příjmů, tak zjistíme, že největší mírou se na nich podílí reklamní systém Sklik. Ten přispěl do kasičky Seznamu více než 40 procentním podílem. Třetinový podíl pak patří reklamám, které se zobrazují před videi například na portálech Novinky.cz či Stream.cz. Zbytek příjmů pak jde Seznamu z reklam umístěných na serverech jako Sprace.cz, Sauto.cz nebo Zboží.cz.

Tržby Seznam.cz za poslední rok nezanedbatelným způsobem vzrostly.

Tržby Seznam.cz za poslední rok nezanedbatelným způsobem vzrostly.

„Opět se potvrdilo, že se inovace v reklamním systému Sklik vyplácejí. Tržby za rok 2014 nám vzrostly o téměř 21 %. Upravili jsme nicméně i formáty ostatních typů reklam, což se rovněž ukázalo býti krokem správným směrem, jelikož příjem z nich vzrostl o 10 %. Nejvíce se zvýšily příjmy na portálu Sport.cz,“ řekl Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz, a dodává:

„V loňském roce jsme začali vstupovat do akvizic. Letos jsme navázali alespoň menšími projekty, jako je Sleduje divadlo či BikerSeason.“

Velké změny

Rok 2014 byl pro Seznam.cz rokem velkých změn, jež mu pomohly navýšit dosavadní příjmy. Seznam nově například podporuje nestandartní reklamní řešení, zejména tedy na své domovské stránce, kde kampaně klientů dosahují vysoké úspěšnosti. Společnost i nadále intensivně pracuje na vývoji systému Sklik, nově přidala například možnost využití bannerů a použití v rámci PPC kampaní. Velkých změn se dočkal také portál Firmy.cz. Ten je momentálně nejnavštěvovanějším webem svého druhu u nás.

Zdroj: Seznam.cz

Milovník filmografie Stanleho Kubricka a žánru noir. Píše o tématech, která ho zajímají a snaží se je podat tak, aby byla pro čtenáře co nejatraktivnější.

Komentáře

Nahoru