Dnes vyšlo 1 článků

SEO optimalizace – klíč k úspěchu

SEO optimalizace je dnes absolutním základem každého úspěšného podnikání na internetu. Pokud podnikáte online, jistě víte, že bez vysoké návštěvnosti stránek a bez dostatku zákazníků se neobejdete. Co ale udělat pro to, abyste byli víc vidět, abyste přiváděli nové a nové klienty a abyste nezapadli ve vyhledávání do průměru? Jednoznačnou odpovědí je úprava webových stránek tak, aby odpovídaly co nejvíce algoritmům internetových vyhledávačů a aby se zobrazovaly na předních příčkách žebříčků s výsledky vyhledávání. Jak toho docílit? K tomu vám právě pomohou osvědčené postupy SEO.

Zaměřte se na akvizici

Abyste pochopili přínos optimalizace stánek, musíme si vysvětlit a uvědomit všechny její důsledky. Předně si řekněme, jak fungují internetové – fulltextové vyhledávače. To znamená že na základě vámi zadané fráze prohledají internetové stránky a ty, které jim připadnou relevantní, vám zobrazí v seznamu výsledků. Hledisek, podle kterých stránky posuzují, je však mnohem více, než jen výskyt klíčových slov. Velmi důležitá je v tomto ohledu třeba i samotná struktura webu a jeho zdrojový kód. Ten totiž vyhledávače prochází a pokud bude hodně složitý, vyhledávací roboty snadno odradí. Z tohoto důvodu je tedy potřeba stránky dobře vyladit. Proč? Protože jakmile se se svým podnikáním dostanete na první pozice vyhledávání, může začít váš další ekonomický růst. Lidé o vás budou vědět, s vyšší návštěvností přijdou další zákazníci, zvýší se počet online prodejů, zvětší zisky a s nimi je spojená i možnost dalších investic. Zkrátka, posunete se zase o krok dál, a hlavně o další krok před konkurenci.

Uvažujte nad SEO již při tvorbě webu

Optimalizace webových stránek je, jak jsme si již řekli, základem dobrých internetových stránek. A webové stránky jsou v dnešní době zase úplným základem moderního podnikání a propagace. Nejlepší samozřejmě je, když si všechno, co by měly optimalizované stránky obnášet a obsahovat, pohlídáte již při jejich tvorbě. Ušetříte si tím do budoucna spoustu starostí a prostředků, a hlavně, budou přínosné již od začátku. Na co se tedy musíte zaměřit? Předně, již během plánování si musíte dobře rozkreslit a připravit strukturu webu. Přílišné větvení je na škodu jak z pohledu zákazníka, kterého může výrazně zmást, tak i z pohledu vyhledávačů. Stejně tak byste si měli pečlivě promyslet celý obsah stránek. Dobré je sestavit seznam TOP relevantních klíčových slov – podle zaměření vašeho podnikání, vybrat si cílovou skupinu zákazníků, a tomu veškerý obsah webu přizpůsobit. Konečný výsledek vás možná překvapí, avšak platí, že dobře připravený firemní web nebo e-shop si určitě najde cestu k lidem.

digital-marketing-1725340_1280

Analýza a zdokonalování

On-page optimalizace, která proběhne již při tvorbě stránek, je samozřejmě velkou výhodou, protože nadále už svůj web jenom udržujete a upravujete. Ovšem mnohem častěji se vám ale stane, že máte již zaběhnutý web, který vám ale nevynáší tolik, kolik byste si představovali. Příčiny mohou být nejrůznější, třeba ekonomické, nejčastěji bude ale problémem v klesající návštěvnost vašich stránek. Tím jsme tedy našli základní problém. Teď ale musíme analyzovat, proč se to děje. Nejlepší bude provést podrobný SEO audit, a zkontrolovat, jestli stránky odpovídají nejmodernějším trendům. Ne každý z nás samozřejmě těmto poměrně již profesionálním metodám rozumí, ovšem pak je řešením zaplatit specialistu, který si stránky firmy prostuduje, a poradí vám, co je třeba změnit. Z čeho všeho taková analýza sestává? Předně to bude kontrola struktury stránek a funkčnosti odkazů. S tím je spojena také validace zdrojového kódu, který je potřeba zbavit všech přebytečných tagů a chyb. Pak můžeme pokračovat s analýzou obsahu, textů, obrázků, nebo popisků a URL adres. To všechno má totiž velmi vliv na výsledný efekt.

26607348904_01843ec1b4_b

Jak u SEO postupovat?

Díky analýze se tedy dozvíme, co přesně je v rámci optimalizace webu potřeba doladit, abychom naši návštěvnost vrátili na stejnou úroveň, na jaké byla, případně ji ještě zvýšit. Ovšem pak přijde řada na spoustu praktické práce s úpravami. Samotnou optimalizaci můžeme rozdělit na vnitřní a vnější.

On-page optimalizace stránek

  • On-page neboli vnitřní optimalizace, jak napovídá již její název, se bude týkat samotného vnitřního prostředí stránek, které běžný návštěvník pod obsahovou pokličkou neuvidí. Uvidí ho ale především vyhledávače a na jeho základě se rozhodnou, jestli se mají stránkou vůbec zabývat. Proto bychom ho neměli opomíjet. Sem budou patřit převážně úpravy zdrojového kódu a nastavení stránek. Už jsme si řekli, jak by měla vypadat struktura webu, která by měla být jednoduchá a přehledná, a stejně tak, že zdrojový kód by měl být stručný a bez chyb. Pod pojmem vnitřní optimalizace ovšem rozumíme také úpravu rychlosti načítání stránek.
  • Zaměřte se na obsah, kterým se na stránkách prezentujete. Přirozeně, tento úkol je také velmi pracný. Cílem bude je upravit obsah stránek tak, aby byl atraktivní jak pro vyhledávače, tak i pro zákazníky, a zvolit sjednocenou stylizaci a strukturu stránek. Co je pro vás asi nejdůležitější, je vhodné umístění klíčových slov na základě výstupu již zmíněné analýzy klíčových slov. Přestože běžný uživatel strukturalizaci webu na základě klíčových slov možná ani nezaznamená, u vyhledávače si tím získáte kladné ohodnocení.

Linkbuilding – „vnější“ zvýšení autority domény

Všechny výše popsané metody jsou ovšem pouhým základem, který by měly splňovat všechny stránky. Pro to, abyste předstihli ostatní, musíte udělat ještě něco navíc. Jednou z možností, jak se posunout zase o kousek dál, je vhodně zvolená strategie linkbuildingu. Co se za tímto anglickým termínem schovává? Můžete si ho přeložit doslova, opravdu se totiž jedná o budování sítě zpětných odkazů. V principu je to jednoduché, najdete „kvalitní“ stránky s s tématicky relevantním zaměřením a po dohodě s webmástry na ně „vhodně“ umístíte své zpětné odkazy.

modern-analyst-1316900_1280

Spolehlivá SEO agentura v Praze

To, co jsme zde vyjmenovali, je skutečně pouze základ celkové SEO strategie – to nejzákladnější, co byste pro své online podnikání měli udělat. Protože však úspěch závisí na detailech, není na škodu vyzkoušet i další možnosti, které se pod za optimalizací skrývají. Pokud výše zmíněné metody aktivity zvládnete sami, pak tyto detailnější zásahy již vyžadují citlivou ruku odborníků. Naštěstí však dnes ve svém okolí najdete řadu agentur a firem, které podobné služby nabízejí. Jednou z nich je společnost MEDIAUNIT.cz. s.r.o. Specialisté této agentury Vám pomohou zefektivnit vaše webové stránky, a aplikací pokročilejších metod SEO dynamicky zvyšovat návštěvnost vašeho webu z organického vyhledávání. Investice do optimalizace internetových stránek se určitě vyplatí – vyšší návštěvnost stránek a větší zájem veřejnosti znamenají také větší zisky a stabilní rozvoj vašeho podnikání.

Chcete se o SEO dozvědět více? Využijte bezplatnou konzultaci od SEO specialistů MEDIAUNIT.cz.

Fotografie: Flickr – Ketty Duffy, Pixabay – WDnet studio

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru