SEO optimalizace: Černé ovce, aneb čemu se raději vyhnout…

SEO optimalizace: Černé ovce, aneb čemu se raději vyhnout…

Předběhnout konkurenci a umístit se ve vyhledávačích na vyšších pozicích by chtěl asi každý. Získat vyšší umístění však není vždy triviální a časem vznikla celá řada technik, které mají vzestup stránky urychlit. Vybrali jsme pro vás ty z nich, které mohout mít spíše opačný účinek, abyste věděli, jak to rozhodně nedělat.. 

Někteří do optimalizace webových stránek investují nemalé úsilí a velkou spoustu času, jiní si zaplatí SEO agenturu, která se jim o marketing na internetu postará. No a někteří se snaží vymýšlet způsoby, jak na vyhledávače vyzrát…

Dnes si povíme o takových optimalizačních technikách, jejichž účelem je dosažení co nejlepších pozic ve vyhledávačích prostřednictvím podvodných taktik.

Základním podvodným jednáním, ze kterého se odvíjí téměř všechny tzv. “black hat SEO” praktiky, je předložení jiné verze webové stránky vyhledávači a jiné verze návštěvníkovi.

Dokonce jsem nejednou narazil na stránky, které se na návštěvníka vykašlaly úplně a byly vytvořeny jen a pouze pro vyhledávací roboty, což naprosto postrádá smysl – vyhledávač si objednávku neudělá…

Podívejme se společně na pár typických neetických SEO praktik…

Spamování stránky klíčovými slovy

Představte si, že přijdete na webovou stránku, která ať už v záhlaví, obsahu, nebo v zápatí opakuje neustále dokola jednu jedinou frázi. Tato fráze je příkladově bohatá na klíčová slova, na která chce “SEO odborník” získávat nové návštěvníky.

“V dnešní době už jsme přeci někde jinde”, pomyslíte si… Ale i dnes se mně stává, že na tyto zaspamované webové stránky narazím.

V žádném případě nespamujte webovou stránku klíčovými slovy. Text na každé stránce musí být přirozený – na prvním místě je vždy návštěvník.

Velmi malý text

Někteří byli už k návštěvníkům trochu ohleduplnější a vytvořili pro ně stránky naplněné přirozeným textem. Na určitá místa však umístili velké množství klíčových slov jako v minulém příkladu.

Tentokrát však text naformátovali tak, aby byl o velikosti třeba jeden pixel. Pro návštěvníka nečitelné, pro vyhledávače bohaté.

Ovšem, vyhledávače na to také přišly a nelíbilo se jim to…

Neviditelný text

Dalším pokusem bylo “SEO text” zneviditelnit úplně. Pomocí kaskádových stylů lze pro návštěvníka zneviditelnit text, nadpis, nebo dokonce celý blok. Proč tedy nevytvořit neviditelný blok textu, který bude obsahovat samá krásná klíčová slova a vyhledávače nám pošlou spoustu návštěvníků? Protože opět bychom porušili základní pravidlo a předložili jinou verzi vyhledávači a jinou verzi návštěvníkovi.

Chtělo by se vám číst viditelný blok textu, který by neustále dokola opakovat “nejlevnější mobilní telefony nejlevnější mobilní telefony nejlevnější mobilní telefony…”? Myslím, že nechtělo…

I tyto nekalé pokusy vyhledávače brzy odhalily a přizpůsobily se jim.

Přesměrování na jinou stránku

Co takhle vytvořit nějakou (pro vyhledávače perfektní) stránku, která bude z vyhledávačů lákat nové návštěvníky a ihned poté, co se na tuto stránku dostanou, budou automaticky přesměrováni na naše webové stránky?

I tohle se stávalo v nemalém měřítku.

Přesměrování by mělo být používáno výhradně z technických důvodů, přesunutí stránek a podobně. V žádném případě by nemělo být využíváno k tomu, aby byl návštěvník nalákán na nějakou stránku a následně přemístěn někam úplně jinam.

Hrajte fér

I když se může zdát, že by vám některé z nekalých praktik mohly přivést návštěvníky a možná i vydělat nějaké ty peníze, nestojí to za to…

Vyhledávače jsou stále dokonalejší a takovéto nekalé způsoby dokáží hravě odhalit. Kromě toho čelíte velkému riziku, že dostanete od vyhledávače tzv. “ban” a budete vyřazeni z vyhledávání kompletně.

Výše jsou uvedeny jen příklady, člověk dokáže vymyslet ledacos, aby obešel systém. Nejdůležitější však je – nezkoušejte předkládat vyhledávačům něco jiného než návštěvníkům.

Snažte se o to, aby vaše webové stránky byly co nejkvalitnější a nejpřínosnější. Budou-li vaše webové stránky pro návštěvníky užitečné, dosáhnete mnohem lepších výsledků.

Čtenář: Jakub Čižmař
Zajímá se o internet a internetový marketing, píše články pro webové stránky www.propagacenainternetu.cz a hledá nové možnosti využití internetu pro propagaci a zvýšení prodeje.
Kontakt: jakub.cizmar@seznam.cz | webové stránky

Napište také svůj článek!

Komentáře

Nahoru