Kategorie Setup rozhovory

Greg Baroth: Dan Bilzerian je důkazem toho, že lidé prostě milují kontroverzi

Někde v mediálním pozadí existují lidé, kteří vytváří příběhy o nichž se denně dočítáte v novinách. Najdete je v různých pozicích na mnoha místech – někteří pracují v agenturách, jiní…

Ramsey Nasser: Počítačový inženýr, herní návrhář

Ramsey Nasser je počítačový inženýr, návrhář her a pedagog z Libanonu žijící v New Yorku. V současné době učí na různých univerzitách po celém městě a zároveň pracuje jako vývojář software na volné noze na svých vlastních projektech. Má zájem především o kódové vzdělávání a konstrukce programovacích jazyků a programovacích nástrojů.

Steve Klabnik: Softwarový vývojář

Steve Klabnik je sofwarový vývojář. Stejně jako většina lidí žije v neustálém stavu změny. Navrhuje hodně softwarů. Jeho GitHub profil udává, že přispěl 2880 věcmi do různých projektů v posledních 365 dnech. Jeho nejdelší série byla 126 dní řadě. Čte spoustu filozofických knih. Většinou ty francouzské autory, nad nimiž se vám vždycky obrací oči. Má rád cestování. V jeho pase už mu moc volných stránek nezbývá. Trpělivě očekává pád kapitalismu a přeje si, aby jej nějak mohl urychlit.

Julie Ann Horvathová: Designérka, vývojářka (GitHub)

Julie Ann Horvathová je návrhářka a vývojářka v GitHubu. Ráda o sobě tvrdí, že je designérkou modelů s velkým citem pro vytváření marketingové značky. Tráví hodně času na konferencích a jako dobrovolnice učí ženy kódovací systémy.
Je také autorkou a organizátorkou projektů Passion, měsíční diskusní série navržené k oslavě práce žen v technologickém průmyslu.

Daniel Lemire: Počítačový výzkumník, profesor

Daniel Lemire studoval programování počítačů. Touto činností se zabývá už od svých 12 let. Byl podnikatelem, vládním vědcem i univerzitním profesorem. Živil se také navrhováním a prodáváním softwaru. Poněkud náhodou se stal profesorem počítačové vědy, ale jeho pravá láska je hacking. V současnosti dělá výzkum týkající se problematiky indexování. Ale je to pro něj v podstatě jenom záminka k vytváření softwaru. Většina jeho programů je zveřejněna jako otevřený software. Od roku 2004 pravidelně publikuje svůj blog o informatice a souvisejících tématech.

Jeffrey Ely: Profesor ekonomie na Northwestern University

Jeffrey Ely je profesorem ekonomie na Northwestern University. Učí na škole a dělá výzkum v oblasti teorie her a informační ekonomie. Zabývá se v podstatě otázkou, jakým způsobem nasměrovat sobecké motivace k dosažení dobrých sociálních výsledků. Píše svůj blog Cheap talk (Laciná řeč), v němž nahlížím na běžné situace každodenního života perspektivou ekonomie a teorie her.
Nedávno se pustil do projektu Purple pricing (Purpurové ceny), který modernizuje cenové mechanismy pro sporty, koncerty atd. Společně se svým obchodním partnerem Sandeepem Baligou aplikují výsledky jejich výzkumu teorie her, aby dokázali pochopit a odstranit neférové jednání při nakupování lístků.

Jennifer Brook: Interaktivní designérka, ilustrátorka

Návrhářka a knižní ilustrátorka Jennifer Brooks pracuje i jako pedagožka v Brooklynu, NY. Její práce zahrnuje výzkum, strategii a design pro mediální společnosti. Přednášela na mezinárodní konferenci v Londýně a učí ve škole umění, médií a technologií Parsons The New School of Design. Publikuje na internetových stránkách články o interaktivním designu.
Od loňského léta se snažila rozvrhnout si práci pro klienty tak, aby měla dostatek času na osobní život. V současné době je Jennifer Brook v Laosu. Užívá si cestování se svým manželem na motorce kolem jihovýchodní Asii.

Kiah Roache-Turner: Filmový režisér (snímek Wyrmwood)

Kiah Roache-Turner o sobě říká, že je reklamní režisér, nicméně nedávno natočil celovečerní film. Sebe samotného označuje jako absolutního filmového mága a filmem posedlého člověka. Dříve pracoval pro módní firmy na částečný úvazek. Vytvářel on-line obsah a snažil se také tvořit krátká hudební videa a digitální umění jako takové. Nyní dokončil film Wyrmwood, který řadí do kategorií fantasy / horor / sci-fi / akční / post-apokalyptický. Film půjde do kin na počátku příštího roku.

Stephen Powell: Spoluzakladatel společnosti Gustin

Stephen Powell je jedním ze dvou zakladatelů společnosti Gustin, která navrhuje a vyrábí prémiové pánské oblečení v San Franciscu. Při své činnosti společnost využívá crowdsourcing, což je metoda, při které se učástní na vývoji nových modelů oblečení i veřejnost. I díky tomu má společnosti Gustin nastaveny velmi nízké ceny. Jedná se v podstatě o docela malou firmu. Sám Stephen pracuje hlavně na samotné platformě, plnění obchodu, marketingu formou outsourcingu a samozřejmě na vedení komunity, kterou si společnost stihla vybudovat.

Missy Titus: UX a vizuální designérka

Missy Titus působí v současné době jako UX designérka a vizuální návrhářka. Není součástí týmu lidí, ale sama se snaží využít svých znalostí a zkušeností z oblasti navrhování k tomu, aby zhmotnila prožitky co možná nejlépe. Lidé jsou dle Missy skutečně fascinujícím druhem a ona se chce pochopit, co se jim honí v hlavě a jek vnímají realitu. Mimo jiné také psala o úloze žen v designu a technologii vůbec. Vyjádření myšlenek za pomocí písma je pro ni naprosto fascinující a v poslední době dává mnoho krátkých rozhovorů třeba na webu Double Union. Angažuje se také při pomoci Filipínám. Věří, že její pomoc bude potřebná a vykouzlí mnoho úsměvů na lidských tvářích.

Paul Lamere: Profesionální hudební hacker

Mezinárodní hudební hacker Paul Lamare se prosadil v poněkud netradiční branži. Míchá prostřednictvím počítače různé hudební styly a oblasti. Paul pořádá akce jako třeba Music hack Day, na kterých prezentuje mnohé písně, které jím byly přepracovány. Je autorem také některých programů typu Boil The Forg, v nichž si lze písně různě mixovat. Vlastní také webové stránky jako Infinitely Jukebox nabízející tyto písně v již hotovém namixovaném stavu. Většinu času tráví Paul ve svém nahrávacím studiu anebo píše svůj blog o s názvem Music Machinery, na němž si můžete přečíst o možnostech mixování hudby.

Ashe Dryden: Programátorka pracující v sociální oblasti

Ashe Dryden je původní profesí programátorka, nicméně proslavila se spíše jako spisovatelka, řečnice a organizátorka různých společenských akcí. Kariéra této ženy je spojena s programováním, kterému se plně věnovala celých 13 let. Ostatně dodnes programuje jak v Pythonu, tak v Clojure. V současné době se realizuje spíše v sociální oblasti, kdy pomáhá utlačovaným ženám, postiženým lidem a snaží se řešit problémy spojené s rasismem. Ke své práci potřebuje pochopitelně kvalitní vybavení, na něž jsme se zeptali.

Adip Gupta: Zakladatel a generální ředitel společnosti Function Space

Adip Gupta je veleúspěšný zakladatel a generální ředitel sociální sítě Function Space zaměřené na výzkum a vědu. Dříve pracoval jako vedoucí interaktivní designér jazyka Python určeného pro programování. Gupta původně vystudoval inženýrství zaměřené na oblast těžby ropy, nicméně jeho celoživotními zájmy se staly věda, programování a projektování. To vše nakonec vedlo k založení úspěšné sociální sítě Function Space. Jakou výpočetní techniku tento úspěšný podnikatel využívá?

Michala Gregorová - foto

Michala Gregorová: Žehnám cloudu a službám Google

Míšo, na Twitteru jsi docela známá osobnost, ale nás čte také spousta čtenářů, jež Twitter ani neznají. Mohla bys tedy na začátek říci, kdo jsi a čemu se věnuješ? Jsem…

Dmitry Malysev - foto

Dmitry Malyshev: K práci mi stačí počítač připojený k internetu a smartphone

Jsem gamer a DJ/promotér/blogger. Ta první část mě živí (pracuju jako Senior QA Analyst / Tester pro pražské Disney Mobile Studio) a tou druhou bych se jednou rád živil, ale i v momentální pozici si nestěžuji.

Václav Štrupl

Václav Štrupl: Postupně jsem přešel kompletně k jablíčkům

Jsem zvídavý člověk kousek před třicítkou, který se momentálně věnuje hlavně podnikání a rodině. Na internetu se pracovně pohybuji přes deset let. Nejdřív jako dělník internetového marketingu (se společníky jsem založil a později prodal největší internetovou agenturu dneška H1.cz).

Michal Meško: Kedysi som bol zarytý Windowsák, v roku 2007 som ale prešiel na Apple

Od malička ma neuveriteľne bavili počítače. Prešiel som si klasickými fázami hier, IRCčka, Linuxov, ale najviac ma bavilo niečo na počítači vytvárať. Robil som školský časopis, DTP, grafiku, webové stránky, programoval som (kedysi sme s kamarátom vytvorili web referaty.sk).

Nahoru