Dnes vyšlo 15 článků

Rohlik Group expanduje: Získává 4 Miliardy na dobytí Evropy !

Rohlik Group expanduje: Získává 4 Miliardy na dobytí Evropy !

Na jaře zakladatel Rohlik Group, Tomáš Čupr, tvrdil, že si na nějaký čas dá pauzu od hledání nových investic. Nyní však oznámil, že získá 4 miliardy korun a plánuje expanzi do 15 nových měst po celé Evropě.

Lídr na trhu s online potravinami ve střední a východní Evropě, Rohlik Group, získá 160 milionů eur od soukromých investorů jako Sofina, Index Ventures, Quadrille, TCF Capital, a také od institucí jako Evropská banka pro obnovu a rozvoj a Evropská investiční banka. Tyto prostředky mají být využity k expanzi do dalších 15 měst v Německu, Rakousku, Švýcarsku a dalších částech střední a východní Evropy před plánovaným vstupem na burzu do roku 2030.

Naposledy Rohlik získal investici v roce 2022 ve výši 5,4 miliardy korun. Celkově tak český jednorožec získal téměř 20 miliard korun. Skupina, která minulý rok dosáhla obratu 17,8 miliardy korun, zatím jako celek nevykazuje zisk, ale na domácím trhu v Česku, Maďarsku a Mnichově už v zisku je, díky investicím do automatizace.

„V celé Evropě je obrovská poptávka po online nákupech potravin, které jsou doručovány rychle a spolehlivě bez kompromisů na kvalitě. Nejde o krátkodobý trend, ale dlouhodobou příležitost,“ uvedl Tomáš Čupr. Firma plánuje v letošním roce dosáhnout miliardy tržeb.

Tato investice je první operací v rámci iniciativy Evropské investiční banky Scale-Up, zaměřené na podporu rostoucích firem. V roce 2023 Rohlik Group koupil německého online prodejce potravin Bringmeister od české investiční skupiny Rockaway Capital a kvůli posílení své pozice v Německu se stáhl ze Španělska a Itálie. Nyní doručuje v Mnichově, Frankfurtu, Berlíně a Augsburgu.

I když Čupr nespecifikoval nová města, v minulosti zmínil zájem o Hamburk, Düsseldorf a Kolín nad Rýnem. „Pokud uspějeme v Německu, další země budou následovat. Když teď rozdělíme pozornost a prostředky na tři země – Itálii, Španělsko a Německo – je riziko, že každou z nich uděláme špatně,“ řekl Čupr v minulém roce.

Na českém trhu Rohlik generuje dvě třetiny svého obratu a je daleko před konkurencí, jako jsou Billa, Košík.cz, iTesco a Lidl. Zatímco Billa investuje do expanze, Košík.cz drží druhé místo a Kaufland spustil online tržiště.

Čupr dříve naznačoval, že letos nebude hledat další investice, ale nový vývoj ukazuje opak. Společnost McKinsey odhaduje, že do roku 2030 by až 30 % prodejů potravin v hlavních zemích EU mohlo probíhat online.

Zdroj foto: www.pexels.com

Jsem studentka magisterského oboru Politologie. Zajímám se o marketing, zejména copywriting a sociální sítě. Pozornost upírám také na politické a společenské dění doma i v zahraničí a na technologické inovace. Volný čas naplňuji sportem, četbou a vášní pro cestování.

Komentáře

Nahoru