Robin Holešínský: Aktuálně se Delibarry věnuje jen koncovým zákazníkům, tz. zaměřujeme se hlavně na expaty žijící v zahraničí (1/2)

Robin stojí za vznikem několika startupů. Každý je svým způsobem originální a jinačí. Nejinak je tomu i u projektu Delibarry, jenž patří k jeho nejnovějším přírůstkům. Delibarry je doručovací služba, která by měla zjednodušit posílání balíků do zahraničí.

Ahoj Robine, není to ani tak dávno, co jsme si tehdy povídali na stránkách Objevit o startupu Textemo. Dnes si sice budeme povídat více o Delibarry, ale nedá mi to se nezeptat. Jak se daří Textemu?

Textemo je plně funkční, nicméně už nějakou dobu se projektu nevěnuji. Převzal jej kolega a tak popravdě řečeno nemám úplně přehled, nicméně hlavní důvod mého obchodu byl ten, že počáteční trakce nebyla dostatečně velká, abych nápadu dále věřil a věnoval mu dostatek prostoru.

V kolika dalších firmách / projektech figuruješ? Jak to vlastně všechno stíháš řídit? Není to třeba nakonec tak, že děláš všechno a vlastně nic pořádně, protože se tomu nemůžeš věnovat na 100 %?

Jak jsem zmínil ve své předchozí reakci, Textemu se věnuji již jen “na papíře”, respektive jsem ve společnosti vázán jen majetkově. Už ve firmě nevykonávám žádnou činnost, proto se můžu plně focusovat na Delibarry.

Zkus prosím na úvod také trochu představit Delibarry. Z toho, co jsem se dočetl na webu, tak je to doručovací služba, která se specializuje na doručování zásilek. Komu má sloužit především? Firmám? Koncovým spotřebitelům? 

Aktuálně se Delibarry věnuje jen koncovým zákazníkům, tz. zaměřujeme se hlavně na expaty žijící v zahraničí, nicméně dobře posloužit můžeme i tuzemským zákazníkům, pro které Delibarry znamená hlavně pohodlí. Odpadává čekání ve frontách, nutnost navštívit pobočku ČP a samozřejmě taky jakákoliv byrokracie. Jednoduše objednáš přes web a další den dorazí kurýr. Simple as that. 🙂

10416632_416699835136413_8342755302478407171_n

Už netřeba stát frontu, stačí Delibarry

Co se firem týče, tak i zde připravujeme na míru šitou službu menším firmám. Zatím toho nechci příliš prozrazovat, celou koncepci služby pro firmy doufám představíme někdy na podzim.

Co je podle tebe největší opruz, když chce člověk posílat cokoliv do zahraničí? Fronty? Formuláře? Vysoké ceny?

Kombinace všeho výše zmíněného, nicméně pro většinu lidí bude největší překážkou cena, kdy v podstatě bez nějakých slev nemůžeš poslat balíček do zahraničí aniž by tě to nestálo majland. 🙂

Nám se podařilo vyjednat ceny takové, že můžeme zákazníkům nabídnout veškerý komfort kurýrních služeb za rozumnou cenu.

Co podle tebe samotné zákazníky nejvíce štve zákazníky a v čem mají všechny velké doručovací společnosti velké rezervy? Je to podle tebe neprofesionalita a neochota špatně placeného personálů, který zkrátka nemá chuť poskytovat jakýkoliv nadstandardní servis, který je ale v zahraničí považován za naprosto běžný standard všude – třeba už jenom to, že se vámi nikdo nejedná ve stylu „aby ses nepos..l“, když něco chceš. Ostatně na toto jednání jsme často zvyklí u České pošty…  Nebo neschopnost doručit zboží včas a nepoškozené? Anebo je podle tebe pes zakopaný někde zcela jinde?

Myslím, že globální přepravní společnosti (TNT, Fedex, DHL) nabízí kvalitní službu, která splní očekávání zákazníka. Problémem je ovšem výše zmíněná cena, kterou normální smrtelník jednoduše nezaplatí.

Naše přidaná hodnota je však i v tom, že se dokážeme o zákazníka lépe postarat. Když např. posíláš balík z Číny do ČR, tak ti na české zákaznické podpoře víceméně jen přečtou informace z trackingu. Aby ses dozvěděl více je nutné zavolat přímo do konkrétní země a to pro mnoho Čechů může být problém. Taková komunikace s Čínskou stranou je opravdu někdy pikantní. Takže se dá říci, že kromě ceny nabízíme support, který reálně funguje. Jako bonus pak pojistíme do 5000 Kč zásilku zcela zdarma. 🙂

V čem však vidím velké rezervy u velkých společnosti, je nabídka opravdu kvalitní user experience. U mnohých firem je objednávkový proces složitý se zbytečnou byrokracií. To se týká hlavně ČP, kde ti nabídnou drahou a ne moc funkční službu.

Máte třeba lepší ceny než třeba již zmiňovaná Česká pošta anebo PPL či DPD? A pokud ano, tak jak je to možné? 🙂

Ano, díky našem obratům se nám podařilo vyjednat ceny na takovou hladinu, že ti v podstatě vůbec nevyplatí jít na ČP nebo si kurýra objednat jako jednotlivec přímo u přepravce.

Nicméně naše službu nechceme tlačit cenou. To nikdy není dobrá strategie. 🙂 Přidanou hodnotu služby chceme postupně zvyšovat novými funkcemi a možnostmi pro zákazníky. Ať už B2C nebo firemní. 

Zkus mi prosím přiblížit váš obchodní model. S jakou pracujete marží u Delibarry? Klidně se můžeš pustit i do podrobnějšího rozpisu toho, co vlastně se skrývá v ceně, když zaplatí za poštovné / doručení. 

V ceně je samozřejmě doručení samotného balíčku, kvalitní zákaznická podpora a pojištění zdarma. Dalším nemalým benefitem je pak pohodlnost celého procesu od objednání až po doručení.

Co se marže týče, tak se to dost liší od cílové destinace. Po ČR je marže zcela minimální, u ostatních zemí to asi nelze zobecňovat, nicméně platí, že čím je destinace více exotická, tím je marže vyšší.

Balíček mi doručíte až domů? Jak se dozvím, kdy mi bude balíček přesně doručen? 

Ano, balíček je vždy doručován až domů. U některých evropských zemí je však nutné si dávat pozor na počet doručení. Většinou se snažíme balíček doručit na 2x, když se to nepodaří, je uložen do tzv. Parcel Shopu, kde si balíček zákazník může vyzvednout.

uvod

Opravdu jedna z nejkvalitnějších služeb pod záštitou Robina Holešínského

Jinak každé zásilce samozřejmě přiřazujeme naše unikátní trackovací číslo a tak má zákazník o svém balíčku stále přehled.

Je možné si jej nechat někde na pobočce, jako to dělá třeba Česká pošta, kde si jej pak mohu vyzvednout?

Aktuálně nikoliv, nicméně připravujeme doručení do tzv. Poštomatů, jejichž síť je už vcelku rozsáhlá. Tato služba bude však dostupná jen po ČR a SR.

Bereš třeba ty sám tyto pobočky jako hlavní plus České pošty? Že zkrátka nemusím být doma a skočím si pro balíček až ve chvíli, kdy mně samotnému to vyhovuje…

Jistá výhoda to bezesporu je, ale právě doručení do Poštomatů bude tento benefit ČP stírat. I když ČP samozřejmě aktuálně disponuje podstatě větším zahuštěním své sítě poboček.

Balíky doručujete prostřednictvím služeb GLS, FedEx a InTime. Zeptám se tedy hodně blbě – proč bych si měl tuto službu objednávat přes vás a ne přímo u těchto dopravců?

Partnerů již v tuto chvíli máme více, nicméně odpovím velmi jednoduše: nižší cena, kvalitnější zákaznická podpora, pojištění zdarma a v neposlední řadě lepší celková user experience bez otravné byrokracie.

V čem tkví hlavní přednosti vaší služby?

Hlavní výhoda je především v tom, že nabízíme jistotu v podobě stabilních partnerů (GLS, FedEx, InTime a další), ale zároveň nabízíme ty výše zmiňované benefity navíc, takže se člověk nemusí obávat, že mu balíček nedoručíme.

Zaměřujete se pouze na přepravu zboží do zahraničí?

Nikoliv, oproti našim konkurentům nabízíme i přepravu po ČR. Aktuální cenová politika je nastavena tak, aby byla služba schopna konkurovat především ČP, respektive službě Balík do ruky.

DRUHÁ ČÁST ROZHOVORU S ROBINEM, ZDE.

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru