Revoluce v závodění s 10. ročníkem Formule E

Desátý ročník Mistrovství Formule E je v plném proudu a přináší revoluci v elektromobilovém závodění. Automobilové giganty tu v extrémních podmínkách předvádějí své nejnovější technologie, které mohou ovlivnit i budoucnost sériových elektrovozů.
V polovině ledna začal šampionát, který zahrnuje 17 závodů v deseti městech na čtyřech kontinentech. Posledním závodem byla trať v Diriyahu v Saúdské Arábii. To však není Formule 1, zde se prohánějí monoposty poháněné bateriemi. Na rozdíl od klasické F1 je na tratích ticho, nezřetelné jsou i některé charakteristické prvky vozidel, jako jsou křídla nebo výfuky.
I přesto, že elektrické monoposty nejsou úplně tiché, je to pro jezdce i fanoušky zážitek jiný než u běžných závodů. Vozy mají výkon až 350 kW a dosahují rychlosti až 322 km/h. Kapacita baterie se však zmenšila z 52 na 38,5 kWh, protože automobilky jako Renault, Nissan, Audi, Jaguar, Porsche, Maserati a McLaren testují nové technologie pro úspornější provoz.
Pro dobíjení za jízdy mají monoposty dvojí převodové ústrojí na přední a zadní kola, což umožňuje rekuperaci energie na všech nápravách. Automobilky se také učí využívat teplotu baterie k zvýšení dojezdu svých sériových elektrovozů. Nissan například plánuje využít technologie z Formule E k vylepšení svých elektroaut do roku 2026.
Zdroj foto: www.pexels.com
Komentáře