Dnes vyšlo 15 článků

Tisková zpráva: Rekordní rok 2019 pro Fashion Arena Prague Outlet

Rekordní rok 2019 pro Fashion Arena Prague Outlet

Pražské outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet má za sebou další vydařený rok. Pohledem čísel se oproti roku 2018 zvýšila návštěvnost centra o 6,3 % na rekordní bezmála 3 miliony návštěvníků, o 7 % vzrosty i obraty. Dařilo se však i mimo centrum. Fashion Arena Prague Outlet úspěšně obhájila své nájemní smlouvy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže rozhodl, že použití ustanovení o radius clauses (doložky z rozsahu) nenarušují hospodářskou soutěž, a potvrdil jejich platnost a vymahatelnost.

Z pohledu návštěvnosti byl rok 2019 pro outletové centrum rekordní, k pokoření hranice tří miliónů návštěvníků jich na sklonku roku chyběla necelá tisícovka. V porovnání s rokem 2018 tak jde o 6,3% nárůst. „Velký podíl na tom má sílící zájem zahraničních turistů. Naše centrum se stává vyhledávaným cílem turistických skupin z Evropy, Asie nebo Latinské Ameriky. Nejvíce návštěvníků je ale stále z České republiky. Jedná se většinou o spokojené a loajální zákazníky, kteří se k nám rádi a pravidelně vracejí“ upřesňuje Lenka Čapková, ředitelka Fashion Arena Prague Outlet.

Nárůsty zákazníků, followerů i členů věrnostního programu

O 7 % vzrostly i obraty centra. Pozitivní vliv na ně měl i nejúspěšnější víkend loňského roku. Na listopadovou oslavu 12. narozenin, dorazilo přes 61 000 návštěvníků. Stejný zájem zaznamenal ale i jarní a podzimní Late Night Shopping ve spolupráci s Evropou 2. Skvěle si centrum vedlo i na sociálních sítích – dění ve štěrboholském outletu sleduje již více než 60 tisíc fanoušků na facebookua necelých 9 tisíc followerů má na Instagramu. Vysokými čísly se mohou pochlubit i díky věrnostnímu klubu – Fashion Club. Od června 2018 se jeho členy stalo již více 45 000 zákazníků, kteří aktivně využívají jak výhodných cenových nabídek, tak i doplňkových exkluzivních služeb. Za rok 2019 tak došlo k nárůstu o 26 000 věrných uživatelů tohoto programu.

Za zmínku stojí i nové obchody a služby: Skechers, hračkářství Sparkys, funkční zimní móda Wellensteyn, multibrandový sportovní obchod Endorphine Republic, Corso Roma a indická kuchyně Satyam. Zásadní bylo rozšíření obchodu sportovní značky NIKE, nyní se totiž jedná o vůbec největší Nike Factory Store obchod v CEE s rozšířeným sortimentem o řadu life style, golf, tenis a dětský sortiment. Prvním nově otevřeným obchodem ve food courtu v roce 2020 je vietnamské bistro Wrap’n’roll.

Prosinec ve znamení charity a definitivní rozhodnutí ÚOHS

V prosinci se centrum angažovalo na sousedské komunitní akci v pražských Štěrboholích. Rozsvěcení vánočního stromku a kulturní pásmo místních dětí podpořila Fashion Arena nejen finančně, ale všem vystupujícím dětem věnovala i věcné dárkové balíčky. V sobotu 14. prosince se uskutečnil křest charitativního kalendáře a názvem „Mrkej a pomáhej“. Projekt vznikl na podporu

dvanáctiletého Marka trpícího vzácným locked-in syndromem neboli syndromem zazdění zaživa. Slavnostní křest provázela autogramiáda téměř dvacítky českých herců, kteří se do projektu zapojili. Během ní si zákazníci centra nakoupili kalendáře za 15 000 Kč.

V prosinci ale také skončil téměř tři roky trvající konkurenční spor. V pátek 13. prosince 2019 vydal Úřad pro ochranu hospodářské soutěže konečné rozhodnutí, v němž potvrzuje, že užitím tzv. „radius clauses“ nedochází k porušení zákona ani k omezení hospodářské soutěže. Rozhodnutí nabylo právní moci 31. 12. 2019.

Úspěšný rok i pro mateřskou VIA Outlets

Fashion Arena Prague Outlet je vlastněna společností VIA Outlets, nejrychleji rostoucím vlastníkem a provozovatelem prémiových outletových center v Evropě. Součástí VIA Outlets je nyní 11 outletových center nacházejících se v devíti zemích střední a západní Evropy. Celkem tedy skupina zastřešuje 1 100 obchodních jednotek na ploše 267 000 metrů čtverečných. Za rok 2019 přivítala dceřinná centra dohromady 32 milionu návštěvníků, což znamená meziroční nárůst o 6,1 %, obrat centra navýšila o 8,4 %. Nově otevřeno bylo celkem 338 obchodních jednotek, 128 z nich byly zcela nové značky, zbylých 210 prošlo rekonstrukcí.

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru