Reklamní aktivity Amazonu vzrostly o 19 %. Google i Meta naopak zpomalují

Podnikání společnosti Amazon v oblasti online reklamy pokračuje v rychlém růstu, čímž stále více ohrožuje titány v oblasti digitální reklamy, jako jsou Meta a Google.
Reklamní jednotka tohoto giganta v oblasti elektronického obchodu stále tvoří jen malý zlomek z celkových tržeb ve výši 149,2 miliardy dolarů, které zaznamenal ve čtvrtém čtvrtletí. Amazon nyní drží 7,3 % celkového trhu s online reklamou, čímž zaostává za společností Google ze skupiny Alphabet a za společnostmi Facebook a Instagram, které vlastní Meta. Reklamní byznys společnosti Amazon nadále roste navzdory obecnému zpomalení digitální reklamy, které poškodilo společnosti jako Alphabet, mateřská společnost Googlu, Meta, mateřská společnost Facebooku, a Snap.
Podle čtvrteční zprávy o výsledcích hospodaření přinesla jednotka reklamních služeb internetového obchodního giganta ve čtvrtém čtvrtletí tržby ve výši 11,6 miliardy dolarů, což představuje 19% meziroční nárůst. Přestože reklamní jednotka společnosti Amazon stále tvoří jen malý zlomek z příjmů ve výši 149,2 miliardy dolarů, které společnost ve čtvrtém čtvrtletí zaznamenala, představuje rychle rostoucí oblast, která by podle analytiků mohla být klíčovým hráčem na trhu digitální reklamy.
Ačkoli investory potěšilo, že Meta snižuje náklady, tržby společnosti ve čtvrtém čtvrtletí skutečně meziročně klesly o 4 % na 32,17 miliardy dolarů. Vedení společnosti Meta ve středu během hovoru s analytiky vysvětlilo, že nepředpokládá, že by v dohledné době došlo k okamžitému oživení na trhu digitální reklamy. Susan Li, finanční ředitelka, uvedla: „V souladu s naším očekáváním zůstaly tržby ve čtvrtém čtvrtletí pod tlakem slabé poptávky po reklamě, která je podle našeho názoru nadále ovlivňována nejistým a nestálým makroekonomickým prostředím.“
Společnost Alphabet mezitím ve čtvrtek oznámila příjmy z reklamy za čtvrté čtvrtletí ve výši 59,04 miliardy dolarů, což představuje zpomalení oproti 61,24 miliardy dolarů v předchozím čtvrtletí. Reklamní jednotka YouTube společnosti Alphabet, která čelí konkurenci ze strany TikToku, přinesla ve čtvrtém čtvrtletí 7,96 miliardy USD, což představuje 8% pokles oproti předchozímu roku.
Technologické společnosti, které jsou poháněny digitální reklamou, jsou pod tlakem několika faktorů, včetně obtížné ekonomické situace, zvýšené konkurence ze strany TikToku a přetrvávajících účinků aktualizace systému iOS společnosti Apple z roku 2021 týkající se ochrany osobních údajů. Nejnovější průzkum společnosti Insider Intelligence týkající se podílu na příjmech z digitální reklamy po celém světě ukázal, že Amazon nyní drží 7,3 % celkového trhu s online reklamou, čímž zaostává za společností Google patřící společnosti Alphabet a za společnostmi Facebook a Instagram vlastněnými společností Meta, které mají 28,8 %, 11,4 % a 9,1 % trhu s digitální reklamou.
Zdroj, foto: cnbc.com
Komentáře