Tisková zpráva: Průzkum DPD: Evropané stále častěji nakupují na čínských e-shopech

Průzkum DPD: Evropané stále častěji nakupují na čínských e-shopech

Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPDgroup dávají Evropané při nakupování online stále častěji přednost čínským e-shopům před těmi evropskými nebo americkými. Češi nejsou výjimkou. Stejně jako ostatní evropské národy je k tomu vedou zejména lepší ceny. Na zahraničních e-shopech utrácejí nejčastěji mladí muži s vyššími příjmy.

V Evropě průměrně online nákupy loni představovaly zhruba stejný podíl z celkového počtu nákupů jako v roce 2016 (pokles o 0,2 % na 11,3 %). Zhruba pětinu zboží si pak Evropané nechali dovézt ze zahraničních e-shopů (19,2 %). Vedla je k tomu hlavně nedostupnost daného produktu na domácím trhu a také lepší cena. Právě kvůli lepší ceně dalo loni mnohem více lidí přednost čínským e-shopům. Pro specifické produkty či lokálně nedostupné značky ale Evropané stále zavítají raději na ty evropské nebo americké. Doručení je kratší a případná reklamace jednodušší.

Na čínských e-shopech nakupuje oproti evropskému průměru neobvykle mnoho Čechů a jejich počet stále roste. Alespoň jednou nakupovalo na čínských stránkách 36 % respondentů, což je o desetinu více než v roce 2016. Až 8 % zboží objednaného na zahraničních e-shopech putovalo z čínského AliExpressu, což je oproti roku 2016 dvojnásobek. Po Rusku, Lotyšsku, Litvě a Estonsku jsme se tak stali pátou evropskou zemí, která na AliExpressu nejvíce nakupuje.

„Očekáváme, že Češi budou s příchodem mladé generace, která umí dobře anglicky, nakupovat na zahraničních e-shopech stále častěji. Podle nákupních zvyklostí a očekávání zákazníků inovujeme nabídku našich služeb – u mezinárodních přeprav to je doručení v konkrétní čas, adresování balíčku na výdejní místo a teď nově od jara jednoduchá možnost vrácení nevhodné zásilky zpět do zahraničí pod jejím původním číslem přes tzv. Return portal,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Češi na zahraničních e-shopech nejčastěji kupovali módu (27 %), volnočasové zboží (18 %) a elektroniku (14 %). Oproti roku 2016 nakoupili mnohem více hraček, které se tak dostaly na čtvrté místo (na 10 %). Následují boty (9 %), zdraví a krása (5 %), vybavení pro auta (4 %) a až na osmém místě jsou knihy (3 %), které byly v celkovém online obchodu na třetím místě.

V evropském průměru nakupují na zahraničních e-shopech spíše mladí muži (54 %) mezi 18 až 34 lety, kteří mají vyšší příjmy, nakupují online často a už delší dobu. Na zahraničních e-shopech už nakupoval každý druhý Čech (51 %) a většina dalších lidí nad tím uvažuje (45 %).

 Zdroj, text/foto: dpd.com 

Štítky: , ,

Zajímá se o psychologii, filozofii a online marketing. Studuje na vysoké škole marketingovou komunikaci. Ve volném čase spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla. Cíl je cesta, na které zdoláváte překážky, které vás posilují.

Komentáře

Nahoru