Průzkum DPD: Češi nejčastěji platí bankovním převodem, Evropané digitální peněženkou
Podle nejnovějšího průzkumu společnosti DPDgroup Češi při nákupu na internetu nejvíce preferují platbu bankovním převodem, tuto možnost využívá 58 % z nich. Podobně to mají Poláci (52 %) a Estonci (68 %). V České republice 48 % lidí upřednostňuje platbu kartou online a 47 % lidí dobírku. V zemích Evropy převládá digitální peněženka jako PayPal nebo Alipay (42 %), platba kartou online (35 %) a platba kartou při převzetí (24 %).
O DPD
DPD CZ je součástí DPDgroup, druhé největší mezinárodní přepravní sítě v Evropě a třetí celosvětově. V České republice je společnost DPD přední poskytovatel přepravních služeb, který s 330 zaměstnanci a 650 kurýry doručí každoročně kolem 16 milionů zásilek. Díky inovativním technologiím, expertním znalostem a výborné péči o zákazníky poskytuje DPD nejlepší zkušenost s doručením všem svým zákazníkům. Inovativní službou Predict nastavuje společnost DPD nové standardy v doručování. Zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena s přesností na jednu hodinu. Zároveň si může doručení změnit tak, jak mu vyhovuje. Jako součást DPDgroup může DPD CZ využít více než 28 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručovat do 230 zemí po celém světě. DPDgroup je přepravní síť společnosti GeoPost, která s pomocí více než 60 000 zaměstnanců doručuje denně až 4 miliony zásilek. GeoPost je mateřská společnost DPD vlastněná Le Groupe La Poste, která v roce 2016 vykázala tržby ve výši 23 miliard EUR.
Mezi další preferované způsoby placení se v České republice řadí digitální peněženka (24 %), platba kartou při převzetí (20 %), platební brána GoPay (19 %), PayU (12 %) a mobilní platební aplikace (4 %). Nejméně využívané jsou platby prostřednictvím přímého inkasa z účtů (2 %) a PaysafeCard – předplacené platby online (2 %).
Platby digitální peněženkou nejvíce preferují Briti (46 %), Irové (46 %), Italové (51 %) a Španělé (57 %). Kartou online platí nejhojněji Francouzi (45 %), Belgičané (51 %) a Švýcaři (55 %). Nákupy na fakturu nejvíce využívají Němci (51 %) a Rakušané (43 %). V Nizozemsku lidé nejčastěji platí rychlým bankovním převodem v rámci svého národního bankovního systému iDeal (84 %), který shledávají nejdůvěryhodnějším.
V ČR i Evropě je nejoblíbenější doručení zásilky domů na další pracovní den
Češi (83 %) stejně jako ostatní evropské národy (84 %) si nejčastěji volí doručení zboží domů. V České republice je dále oblíbené doručení do výdejny balíků (42 %) a na poštu (40 %), následuje doručení do obchodu (25 %) a do práce (22 %). Uzamykatelné boxy na balíky u nás využívá jen 5 % lidí.
Evropané si na druhém místě nejčastěji nechají zaslat zboží do výdejny balíků (16 %), na poštu (15 %) anebo do práce (12 %). Výdejny balíků jsou velmi typické pro
Francii – tuto možnost zvolí každý druhý nákupující. V Pobaltí zase vedou uzamykatelné boxy díky jejich snadné dostupnosti a časové flexibilitě.
Existují také alternativní možnosti doručení – ve Velké Británii jde o doručení do tzv. psí boudy nebo garáže v Německu jsou to například speciální schránky u domů.
E-shop si vybíráme dle možnosti doručení a vrácení zboží
České zákazníky motivují k nákupu také pestré možnosti výběru doručení a vrácení zboží. Pro 78 % Čechů je důležité, zda e-shop doručuje zboží následující pracovní den. Možnost změnit čas doručení preferuje 71 % lidí, stejně jako získání aktuálních informací o doručovacím procesu a možnost doručení zásilky večer. V dalších zemích Evropy je možnost doručení následující den také na prvním místě (86 %), následována aktuálními informacemi o doručovacím procesu (84 %) a možností nechat si přesměrovat zásilku na jinou doručovací adresu (83 %).
70 % Čechů a 77 % Evropanů uvádí, že znalost hodinového okna, kdy jim kurýr balík doručí, je pro ně důvodem pro nákup z daného e-shopu. Tyto možnosti nabízí DPD prostřednictvím své aplikace DPD Kurýr, kde zákazníci dopředu znají hodinový interval, v rámci něhož jim kurýr zásilku doručí. Mohou si zde jak změnit termín doručení, tak si nechat zásilku přesměrovat na jinou adresu a sledovat kurýra v reálném čase, jak se blíží s balíčkem.
“Naše data názorně ukazují, jakým směrem se trh, zejména pak požadavky zákazníků v Evropě vyvíjí. Vždy se z těchto informací snažíme poučit a poté zavádět takové služby a změny, které daný vývoj reflektují. Koncovým uživatelům pak nabízíme širokou paletu možností k co největšímu přizpůsobení si doručení na míru. To samé platí ale i pro odesilatele – výrobní firmy, exportéry nebo e-shopy, kterým poskytujeme velký výběr služeb pro jejich zákazníky tak, aby si mohl každý zvolit jemu nejpříjemnější variantu,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.
Víkendové doručení dle výsledků oceňuje 77 % Evropanů. “V České republice jsme tuto možnost loni zavedli na základě očekávání e-shopů. Češi službu ale reálně nevyužívali a proto jsme se rozhodli soustředit na vylepšení našich stávajících a zavedení takových služeb, které více odrážejí přání zákazníků,“ dodává Malaník.
Zdroj, text/foto: dpd.com
Komentáře