Proč tvůj byznys potřebuje SEO

Proč tvůj byznys potřebuje SEO

O SEO už jsi slyšel, ale moc mu nevěříš? Nebo je to pro tebe záhadná zkratka, která do byznysu nepatří? Dneska tě stručně provedeme důvody, proč tvoje podnikání SEO potřebuje a jak přesně díky němu poroste.

Co je SEO a co to dělá

SEO je zkratka z anglických slov Search Engine Optimization, v češtině tedy optimalizace pro internetové vyhledávače. Co se optimalizuje? Tvůj firemní web, popřípadě jeho konkrétní části. Protože internetové prohlížeče jako Google nebo Seznam řadí weby při vyhledávání podle určitých pravidel, cílem SEO je vyhovět více těmto pravidlům a umístit web na lepší místo ve vyhledávání. Nebo ho umístit dobře na více vyhledávacích výrazů.

Příklad: Co třeba když máš e-shop a prodáš na něm dámské boty. Rozhodně chceš, aby se tvůj web zobrazoval na prvních příčkách vyhledávání z vyhledávacích výrazů jako dámské boty, ale i lodičky, dámské sněhule nebo třeba dámské polobotky.

On-page a off-page SEO

Jak takové SEO vlastně vypadá?

Částečně probíhá přímo na tvém webu. Znamená to, že se jednotlivé stránky správně otextují, ale zároveň se upraví / opraví technická stránka webu tak, aby z ní Google měl větší radost. 

Tip: Google mimo jiné vyhodnocuje i uživatelské chování na tvém webu. Pokud dokážeš zaujmout své návštěvníky, automaticky tím dostaneš lepší skóre i od robota.

Další část probíhá mimo web. Prohlížeče mají totiž rádi, když na tvůj web odkazují důvěryhodné stránky jiných lidí. Nasbírat organické linky je přitom velmi těžké, a tak tady pomáhají tzv. linkbuildeři: lidé, kteří linky shánějí za úplatu nebo za nějakou službu na oplátku.

SEO, peníze a byznys

Nebudeme ti lhát: SEO zahrnuje spoustu práce a outsourcing SEO je většinou nákladnější položkou marketingu. V mnoha ohledech ale zaštiťuje velkou část marketingu na internetu a kromě samotného SEO auditu, který ti přinese první zjištění, řídí většinu obsahového marketingu a funguje dlouhodobě.

Co ti přinese? Organickou návštěvnost webu. Tj. návštěvnost, za kterou neplatíš. Ušetříš proto na různých PPC kampaních, za které musíš vyhledávačům (nebo třeba sociálním sítím) podstrčit peníze.

Jakkoli SEO není zadarmo, jeho výsledky ti přinesou dlouhodobý benefit. Velký nárůst organické návštěvnosti se například projevuje i několik let poté, co SEO aktivity ustaly.

Kromě samotného zvýšení organické návštěvnosti vám SEO může dopomoci i ke kvalitnější návštěvnosti. Pokud například někdo hledá červenou stolní lampičku a vy ho dokážete na svůj web přivést právě z takto specifického výrazu, je mnohem pravděpodobnější, že nakoupí, oproti člověku, který zadal jen slovo lampa.

Je možné, že váš obor je velmi specifický (jedná se zejména o B2B obory) a své klienty získává jiným způsobem než z organického hledání – například osobním navoláváním kontaktů. V tom případě je možné, že vám SEO nepomůže (i když i to by měl posoudit SEO specialista). Pro drtivou většinu oborů ale platí, že se SEO v dlouhodobé perspektivě vždy výrazně vyplatí.

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru