Proč Facebook změnil svůj název na Meta?

Facebook se přejmenoval na Meta ve snaze vlastní metaverse, koncept pro 3D verzi internetu, na kterém pracuje řada společností. Připravte se na spoustu nejasností v nadcházejících měsících, protože Facebook – jehož produkty používají více než 3 miliardy lidí po celém světě – se rozhodl změnit značku.
Po spoustě spekulací se Facebook, společnost, která vlastní platformy včetně Facebooku, Instagramu a WhatsAppu, 28. října přejmenoval na Meta. Generální ředitel Mark Zuckerberg řekl účastníkům výroční konference Connect: „Právě teď je naše značka tak úzce spojena s jedním produktem, že nemůže představovat vše, co děláme dnes, natož v budoucnu. Doufám, že časem na nás bude pohlíženo jako na společnost metaverse a chci naši práci a identitu ukotvit v tom, k čemu stavíme.“
Je důležité si uvědomit, že Facebook, WhatsApp a Instagram si ponechají svá jména. Ale společnost, která je vyrábí a udržuje, se nyní bude jmenovat Meta – podobně jako restrukturalizace společnosti Google v roce 2015 na mateřskou společnost s názvem Alphabet. Facebook (společnost) dokonce 28. října změnil logo mimo svou budovu.
Název byl vybrán jako ozvěna klíčového produktu, o kterém Zuckerberg doufá, že Facebook – nyní Meta – bude reprezentován: metaverse, název pro sdílený online 3D virtuální prostor, o jehož vytvoření má zájem řada společností jako o jakousi budoucí verzi internetu. „V této budoucnosti se budete moci okamžitě teleportovat jako hologram, abyste byli v kanceláři bez dojíždění, na koncertě s přáteli nebo v obývacím pokoji svých rodičů,“ napsal Zuckerberg v dopise oznamujícím rebranding Facebooku jako Meta. Ale to je pouze píseň budoucnosti. Metaverze, kterou společnost odhalila v srpnu, vypadá jako The Sims.
Zdroj, foto: newsscientists.com
Komentáře