PŘEDSTAVUJEME: Metromile, autopojištění účtující podle najetých kilometrů

V americkém Oregonu, Washingtonu, Illinois a nyní i v Kalifornii řidiči už nemusí platit obrovské částky za autopojištění. Startup Metromile totiž neúčtuje za pojištění fixní částku, ale účtuje peníze rovnou za najeté kilometry.

Stačí si zapojit do auta speciální zařízení, které vám bude počítat kilometry. Pokud patříte mezi 70% lidí, co ročně najezdí pod 16 tisíc kilometrů, tak ušetříte. Navíc můžete používat jejich aplikaci, která vám dokáže poradit s problémy v autě, ukáže vám, kde parkujete a naučí vás lépe využívat palivo.

Díky Metromile může být vlastní auto dostupnější pro obyvatele velkých metropolí, kde se moc nenajezdí. A na jakém principu to funguje? Dnešní pojišťovny neví, kdo kolik najezdí kilometrů. A tak všem účtují stejně. To tedy znamená, že lidé, co najezdí málo musí dotovat ty, co najezdí hodně.

Toto malé zařízení kontroluje ujeté kilometry

Toto malé zařízení kontroluje ujeté kilometry

Ale díky pokrokům v oblasti mobilních technologií Metromile má vlastní mobilní GPS zařízení, které se připojí do diagnostického portu vašeho vozu pod palubní deskou a informuje Metromile, kolik jste najeli kilometrů.

Startup v prvním kole investicí získal 14 milionů dolarů, tedy v přepočtu asi 280 milionů korun. Díky tomu může toto zařízení rozdávat zdarma svým zákazníkům a rozvíjet tak svoje pojištění.

Generální ředitel Dan Preston dále vysvětluje:

70% peněz spojených s pojištěným souvisí s ježděním na silnicích ve vysokých rychlostech. Velmi málo je spojeno s parkováním na ulici nebo v garáži.

Pokud moc nejezdíte, tak je méně pravděpodobné, že budete mít nehodu (kterou proplácí pojišťovna), takže Metromile vám může účtovat méně. Pokud ročně najezdíte pod 8 tisíc kilometrů, tak můžete ušetřit až 50 % přechodem na pojištění od Metromile.

metromile_uspory

Čím méně najezdíte, tím více ušetříte oproti ostatním pojištěním

Jedná se o obrovské úspory, protože ostatní pojišťovny jedou stále ve starých kolejích. Takže by se dalo očekávat, že lidi začnou masově přecházet k Metromile. Ale to se zatím neděje. Proč?

Metromile je zatím neznámá značka, která nebudí moc důvěry, i když má za sebou velké jména. Jedná se o velkou změnu pro lidi. Navíc většina lidí ani pořádně neví, kolik toho za rok najede.

Je zajímavé sledovat, jak mobilní technologie ovlivňují dnešní trh. Taxi služby začínají mít problémy se zákazníky kvůli službám Uber nebo Lyft, a nyní se dočkáváme podobné (r)evoluce i u samotných autopojištění.

Zdroj: techcrunch.com

Komentáře

Nahoru