Tisková zpráva: Před prázdninami se počet obchodních SMS zpráv zvýšil o dvě třetiny

Před prázdninami se počet obchodních SMS zpráv zvýšil o dvě třetiny

Brno, 16. června 2014. Počet marketingových a notifikačních SMS zpráv roste s vrcholící letní sezonou. Podle statistik jich v květnu obchodníci rozeslali zhruba o 66 % více než v předchozím měsíci. O 171 % posílil segment finančních služeb, které se zaměřují především na půjčky před dovolenými, o 157 % více SMS poslaly také lékárny a zdravotnické potřeby. Nejvýraznější pokles naopak zaznamenaly cestovní kanceláře, a to o -67 %. Celkový objem trhu obchodních SMS mohl za minulý měsíc dosáhnout hranice 33,5 milionu rozeslaných zpráv za 27 milionů Kč.

Aktualizované údaje poskytla společnost Neogenia, provozovatel služby SMSbrána.cz a neoGate.cz. Podle jejích informací bylo v květnu až červnu možné vysledovat meziroční nárůst objemu rozeslaných SMS zhruba o 27 %. Mění se také typ rozesílaných sdělení. Posílily krizové SMS zprávy a stále větším poměrem je zastoupena oboustranná komunikace (tedy zaslání SMS zprávy s např. anketní nebo soutěžní otázkou). Častěji se objevují i CRM kampaně (například rozesílání přání k narozeninám pomocí SMS zpráv).

Objem SMS zpráv (meziměsíční změna) – V. 14.

meziměsíční změna objemu

meziměsíční změna na subjekt

Města, obce, státní správa

3%

3%

Školy, spolky, fankluby

-46%

-43%

Spedice a logistika

-5%

-16%

Finanční služby

171%

144%

Gastro, kultura a zábava

-28%

-18%

Zdravotnická zařízení

-2%

-2%

Vývojáři a provozovatelé webových aplikací

92%

87%

Jednotlivci

-14%

-11%

Obchody, e-shopy a služby – E-shop

-40%

-42%

Obchody, e-shopy a služby – CK, zájezdy a pobyty

-67%

-67%

Obchody, e-shopy a služby – Wellness a fitness

-41%

-42%

Obchody, e-shopy a služby – Agentury – reklamní a realitní

-49%

-45%

Obchody, e-shopy a služby – Auto, moto – servis, prodej

-78%

-80%

Obchody, e-shopy a služby – Lékárny

157%

285%

Obchody, e-shopy a služby – Móda

25%

39%

Obchody, e-shopy a služby – Kamenné obchody

-2%

2%

CELKEM

66%

-83%

 

„Květen a dosavadní údaje z června potvrzují, že se začíná měnit způsob využívání obchodních SMS zpráv,“ uvádí Ondřej Švrček, obchodní ředitel společnosti Neogenia. „V rámci marketingové komunikace je kladen větší důraz na interakci s adresátem zprávy. SMS zprávy přestávají být jednosměrné, ale vede se pomocí nich dialog.“
Švrček zmiňuje i posilování ve veřejném sektoru. „V průběhu povodní posílil význam SMS zpráv i pro samosprávy. Od začátku roku bylo výhradně krizových zpráv rozesláno asi milion, k informování svých obyvatel SMS zprávy využívá asi desetina obcí v ČR.“

Trh SMS zpráv posílil v roce 2013 o 32% na cca 228 milionů rozeslaných zpráv, finanční objem mohl dosáhnout přibližně 182 milionů Kč. Letos se očekává další posílení – podle hrubých odhadů stanovených na základě výsledků prvního pololetí by v roce 2014 mohlo být rozesláno asi 296 milionů zpráv a finanční objem by mohl být až 237 milionů Kč.

Rádi bychom vám nabídli prostor pro vaše tiskové zprávy. Pokud chcete, abychom o vás dali vědět, případně o vaší slevové akci, pořádané konferenci, novém produktu a podobně, můžete nás kontaktovat na emailovou adresu redakce@objevit.cz.

Komentáře

Nahoru