Dnes vyšlo 15 článků

Praha bude mít linku metra bez stanic a bez řidiče

Hlavní město České republiky pravděpodobně začne s realizací moderní linky metra bez jednotlivých stanic. Informovala o tom Adriana Krnáčová (ANO), primátorka Prahy, v politickém diskuzním pořadu Otázky Václava Moravce. V řádu několika týdnů by tak mohlo padnout rozhodnutí o hloubení tunelu trasy D.

Linka C, která spojuje centrum metropole s hustě zalidněními sídlišti na jihovýchodě, je výrazně zatížená. Z tohoto důvodu má být vybudována linka D, která by lince C odlehčila. Směřovala by tak na jih z Pankráce kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice do Písnice.

metro-1834911_1280

Zdroj: Pixabay

Linku D o délce deset kilometrů by obsluhovaly soupravy bez řidiče. Projekt by měl podle odhadů vyjít na padesát miliard korun, přičemž pokud by došlo k vyhloubení nové linky do roku 2022, značnou část nákladů by pokryly evropské fondy. Nicméně v cestě stojí majitelé pozemků, na nichž by se měly nacházet výstupy ze stanic.

Praha má obavy z toho, že nestihne vykoupit všechny potřebné pozemky, a tak uvažuje o trase mezi Pankrácem a Písnicí bez stanic.

„Rozhodnutí by mělo dopadnout v letošním roce za několik týdnů. Budeme o tom (hloubení tunelu bez stanic) diskutovat a nejspíš to rozhodnutí padne tak, že ano,“ řekla v Otázkách Václava Moravce Adriana Krnáčová, pražská primátorka.

Stanice by se budovaly dodatečně, až by se vyřešil odkup pozemků. Podle Adriany Krnáčové není metro bez stanic žádnou novinkou, protože například stanice Kolbenova a Hloubětín se na trase B otevíraly také až několik měsíců po zahájení provozu linky.

Zdroj: Česká televize

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru