Dnes vyšlo 1 článků

Tisková zpráva: Pošlete své auto na brigádu. Před Vánocemi stoupá zájem o carsharing, lidé si na HoppyGo rozdělí dvojnásobnou odměnu za zápůjčky

Pošlete své auto na brigádu. Před Vánocemi stoupá zájem o carsharing, lidé si na HoppyGo rozdělí dvojnásobnou odměnu za zápůjčky

Raketovým tempem přibývá aut, která svým majitelům přispívají do rodinných rozpočtů. Platforma pro sdílení aut mezi lidmi HoppyGo hlásí od začátku roku nárůst o 1150 vozů a celkový počet aut ve sdíleném provozu s dalšími řidiči se tím téměř zdvojnásobil. Růst geometrickou řadou bude pokračovat i na konci roku, kdy je carsharing vítaným zdrojem příjmů pro pokrytí nákladů spojených s provozem automobilu a třeba i s vánočními výdaji.

„Auto, které nejezdí, nedělá majiteli dobrou službu. Právě v tuto chvíli stovky českých domácností a firem vylepšují své rozpočty tím, že sdílejí své vozy. Stále víc lidí využívá carsharing jako flexibilní alternativu k vlastnění auta, poptává se tak větší množství sdílených aut, a jejich majitelé si přivydělají víc peněz. Vítaným přivýdělkem je carsharing zajisté také před Vánoci. Očekáváme, že adventní odměna za sdílení auta, kterou si lidé u HoppyGo rozdělí, bude v porovnání s loňskem dvojnásobná,” vysvětluje CEO HoppyGo Robin Švaříček.  

Průměrné stáří aut, která se letos poprvé objevila v nabídce HoppyGo, je 5,5 roku. Jsou tak relativně mladší, než je průměr celého vozového parku platformy. “Průměrný” vůz v nabídce byl vyroben v roce 2012, má manuální převodovku, nájezd 145 tisíc kilometrů a průměrnou hodnotu 385 tisíc korun. To ale neznamená, že mezi lidmi není zájem o starší nebo levnější auta. 

„Zájem je o auta všech kategorií a různého stáří. Je to zřejmé z vyrovnaného podílu kategorií vozů na rozděleném zisku i ze skutečnosti, že 39 % aut sdílených na HoppyGo je starší 11 let, z toho 6 % je starší dokonce 15 let. U nás každé auto najde svého řidiče,” říká Švaříček. Nejpočetnější je ovšem kategorie aut od 5 do 10 let stáří, která tvoří 42 % nabídky. Auta mladší pěti let zastávají 19 %. 

Odměna na HoppyGo vrostla o 48 %
Od začátku roku si vlastníci aut sdílených na HoppyGo rozdělili odměnu téměř 23 milionů korun. To je srovnání se stejným obdobím loňského roku o 7,5 milionů víc. Statistika přitom ukazuje, že poptávka je napříč všemi kategoriemi. Zdaleka nejžádanější jsou se stejným podílem hned čtyři karosářská provedení, a to ta v Česku nejrozšířenější, hatchbacky, sedany a limuzíny, MPV a kombi. Všechna shodně se 16 procenty, následována SUV (10 %), kabriolety (9 %) a dodávkami (7 %).

Rychle přibývá také řidičů, kteří se sdílenými auty jezdí. Od začátku roku HoppyGo eviduje 26 000 nových registrací. Nyní je tak na platformě registrováno přes 145 tisíc zákazníků.

Platforma pro sdílení aut mezi uživateli HoppyGo, spadající mezi inovační projekty mobility ŠKODA AUTO DigiLab, završila loňský rok s 81% růstem oproti roku předchozímu a překonala hranici 130 tisíc registrovaných uživatelů. V rámci svého dalšího rozvoje expandovala do Polska, kde s konceptem P2P carsharingu zastává roli průkopníka. Nabídka aut HoppyGo je dostupná ve všech velkých městech a cílem v rámci střednědobého horizontu je postupné pokrytí celého Polska. Další zemí, kterou si HoppyGo vybralo k expanzi, je Slovensko, kde jsou kompletní služby dostupné v Bratislavě a okolí, rovněž s cílem postupného pokrytí celé země.

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru