Poprve za 20 let má Burger King nové logo
První rebrand společnosti Burger King za posledních 20 let. Globálně působící fastfoodový řetězec se zaměřuje na rychlé občerstvení. Kreativní ředitelka společnosti se rozhodla přepracovat logo společnosti. Při výběru ze všech návrhů se prakticky vrátili k retro logu.
Komplexní redesign vizuální identity Burger King od Jones Knowles Ritchie zahrnoval vytvoření retro loga, které se velmi podobá logu používanému značkou v 70., 80. a 90. letech. „Prozkoumali jsme mnoho různých designových teritorií, ale stále jsme se vraceli k původnímu ikonickému logu značky z let 1969 a 1994.“
„Nové logo vzdává poctu dědictví značky designem, který je sebevědomý, jednoduchý a zábavný.“ Vylepšené logo nahrazuje předchozí design představený v roce 1999, který byl tvořen stylizovanějším hamburgerem obklopeným modrým půlměsícem. Odstranění uměle vypadajícího modrého svitu odkazem na vylepšení jídla značky. „Naše volba odstranit modrou barvu byla do jisté míry symbolem nedávného odstraňování barev, příchutí a konzervačních látek z umělých zdrojů společností Burger King.“ Rebrand si klade za cíl „zlepšit kvalitu a vnímání chuti BK“.
Spolu s retro logem přepracoval Jones Knowles Ritchie také obaly, uniformy, merchandising, nabídky jídelních lístků, značení restaurací a marketingové prostředky restaurace. Všechny prvky designu, od palety barev až po vlastní písmo zvané Flame Sans. „Přístup, který pomáhá zlepšit kvalitu a vnímání chuti BK prostřednictvím designu, jsme se rozhodli vyvolat skvělou chuť jídla. Chtěli jsme pomocí designu pomoci překlenout propast mezi negativním vnímáním rychlého občerstvení, které má mnoho lidí, a pozitivní realitou našeho příběhu o jídle tím, že se značka bude cítit méně syntetická. Jednoduše řečeno, aby značka Burger King a jídlo byly ještě chutnější.“ Burger King začne okamžitě zavádět rebrand a v příštích několika letech se chystá přepracovat všechny své restaurace.
Zdroj, foto: dezeen.com
Komentáře