Plán Netflixu účtovat lidem poplatky za sdílení hesel nevychází kvůli nedostatečné definici pojmu „domácnost“

Plán Netflixu účtovat lidem poplatky za sdílení hesel nevychází kvůli nedostatečné definici pojmu „domácnost“

Netflix zkouší ve třech latinskoamerických zemích zakročit proti sdílení hesel. Zatím je to ale bezúspěšné. V dubnu Netflix oznámil první úbytek předplatitelů za více než deset let a uvedl, že za to částečně mohou lidé, kteří sdílejí hesla ke svým účtům.

Netflix začal v březnu v Kostarice, Chile a Peru testovat přísnější politiku, která má lidem zabránit ve sdílení hesel s osobami mimo “domácnost”. Podle podmínek tohoto testu je předplatitelům účtován měsíční poplatek – ekvivalent přibližně 2 až 3 dolarů v místní měně každé země, uvedl Netflix – za přidání dalšího členského účtu pro někoho, kdo žije mimo jejich domácnost.

Ústředním bodem zmatku mezi spotřebiteli bylo to, jak Netflix definuje pojem “domácnost”. Zástupce Netflixu sdělil serveru Rest of World, že společnost si je vědoma toho, že někteří spotřebitelé si myslí, že to znamená kohokoli z nejbližší rodiny majitele účtu, ale společnost definuje domácnost jako osoby, které sdílejí fyzické bydliště.

“Ačkoli jsme na placeném sdílení začali pracovat před více než 18 měsíci, již pět let máme jasno v tom, že ‘účet Netflix je určen pro lidi, kteří žijí společně v jedné domácnosti,'” řekl mluvčí Netflixu. Netflix narazil na odpor státních spotřebitelských agentur v Kostarice, Peru a Chile. Peruánský úřad pro ochranu spotřebitele doporučil společnosti Netflix, aby se zákazníky vyjasnila definici pojmu “domácnost”. Stejná agentura sdělila serveru Rest of World, že nová politika Netflixu, podle níž jsou uživatelům účtovány poplatky za sdílení hesel, by mohla vést ke svévolné diskriminaci spotřebitelů.

“Miliony členů, kteří aktivně sdílejí účet v těchto zemích, byly informováni e-mailem, ale vzhledem k důležitosti této změny zvyšujeme počet oznámení v produktech pomaleji. S dosavadní odezvou jsme spokojeni,” uvedl mluvčí.

Server Rest of World uvedl, že anonymní zástupkyně zákaznického servisu společnosti Netflix uvedla, že ona i ostatní zástupci zákaznického servisu byli zmateni, co mají majitelům účtů na dotaz ohledně nové politiky říci. Zástupkyně zákaznického servisu uvedla, že pokud zákazník zavolal a tvrdil, že člen jeho domácnosti používá účet z jiného místa, dostala pokyn, aby mu řekla, že tato osoba může účet nadále používat prostřednictvím ověřovacího kódu, aniž by jí byl účtován další poplatek.

Zdroj, foto: businessinsoder.com

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru