Pinterest zavádí reklamy

Minulý měsíc Pinterest oznámil svoje plány na experimentování s reklamou prostřednictvím sponzorovaných Pinů. Někteří uživatelé tyto nové reklamy uvidí již dnes. Následuje tak ostatní sítě, z poslední doby např. Instagram.
Pinterest se pravděpodobně inspiroval u Facebooku a Twitteru. Jeho reklamy totiž fungují úplně stejně. Princip je jednoduchý – firmy mohou zaplatit za zobrazení určitých pinů při vyhledávání nebo zobrazení určité kategorie.
Nicméně reklamy budou zapadat do kontextu – pokud tedy budete vyhledávat Halloween, tak vám to pravděpodobně nějaký výrobek či oblečení s touto tématikou. Jak můžete vidět na obrázku, tak sponzorované odkazy plně zapadají do Pinterestu.
Na první pohled nejde ani poznat, že se jedná o reklamu. Není totiž nijak barevně vyznačen, ani tu není žádný nápis typu „sponzorováno“ nebo alespoň nějaký znak pro odlišení reklamy od normálního obsahu.
Nicméně tohle je zatím experiment. Dá se tedy očekávat, že v budoucnu toho bude mnohem více. Kdy to ale bude, to se neví.
Komentáře