Dnes vyšlo 1 článků

Pěší Uber aneb venčení lidí? Neotřelý podnikatelský plán nebo smutné svědectví dnešní doby?

Jak v dnešní době vymyslet neotřelý podnikatelský plán? Losangelský herec Chuck McCarthy přece jen našel díru na trhu. Přestože se vám to může zdát absurdní, modifikoval službu venčení psů. Pouze místo psů dosadil položku „lidé“. people-walker Jak to však celé začalo? Herec Chuck McCarthy sice přišel o práci, nicméně při hledání nového angažmá nezahálel. Než sedět pouze doma a čekat, rozhodl se najít způsob, který by mu pomohl si v mezičasí přivydělat a spojil jeho dva koníčky – socializaci a pobyt na čerstvém vzduchu.

Původně sice přemýšlel o klasickém venčení psů, ale příliš ho nenadchla myšlenka, že by po nich měl sbírat exkrementy. Tehdy ho napadlo, že nikdy neslyšel o službě venčení  lidí. Svou přelomovou myšlenku poté uvedl velice snadno do praxe. Možná by vás napadlo, že taková věc prostě nemůže být nikdy úspěšná, nicméně opak je pravdou.

“The more I thought about it, the less crazy it seemed,” prohlásil McCarthy.

Výhodou pro něj byly minimální náklady, kdy se na projekt a do práce vyzbrojil pouze vlastnoručně popsaným bílým tričkem. Co se týče jeho netypického vzezření, dlouhá brada nevznikla v rámci PR, ale herec si ji nechal narůst, aby mohl hrát bezdomovce. Teď  už se mu však přezdívá The People Walker, což má napsáno i na svém pracovním tričku. Službu začal nabízet logicky v okolí svého vlastního bydliště, tedy v Los Angeles. A jeho reklama je prostá. Za 7 dolarů za míli vás Chuck vyvenčí a to bez ohledu na vaši rasu, vyznání, věk atd. Zda si budete během procházky povídat či budete mlčet, to už záleží na vašem přání a preferencích. Je také na vás, zda si vyberete 2 km procházku po rovině nebo delší a náročnější terén.

„Figure out what the secret sauce is – personality, being a supremely good listener, paying attention to inane bullshit, etc – then train your walker bees accordingly.”

Herce samotného překvapilo, jaký je o službu zájem. Ozývají se mu nejen senioři, ale také mladí lidé. Důvodem je zřejmě sociální přesah celého projektu. V dnešní  hektické a hypermoderní době bohužel jen málo nasloucháme druhým lidem. Tajemství úspěchu tkví právě v tom, že Chuck více naslouchá, než-li mluví. Spousta lidí v současnosti disponuje penězi, ale co jim chybí je naopak volný čas a opravdové hluboké vztahy. A tento deficit vytváří poptávku po službách The People Walkera. Přesto tvrdí, že ho nelze považovat za osobního trenéra. Naopak čím pomaleji jdete, tím méně vás tato služba stojí.

“I’m more about motivating someone to leave their house and walk than being a drill sergeant shouting at them.”

Takový je i typický klient Chucka McCarthyho. Pokud se takový člověk chce vzdálit od technologií, obvykle zjistí, že i pokud by se chtěl projít, nemá s kým. Buď nemá k dispozici tolik přátel a nebo jsou stejně zaměstnaní jako on. Což je poměrně tristní fakt, vzhledem k tomu, že trávíme celé dny na sociálních sítích.

people walker leták

Opravdu dnešní doba vytváří technologicky zdatné, úspěšné, nicméně vnitřně osamocené jedince? Sám Chuck byl představen mírou právě tohoto sociálního aspektu, kdy se mu lidé prostě chtějí vypovídat a postěžovat si. Důvody, proč si ho lidé pronajímají jsou však i prozaičtější. Například, že se bojí chodit sami po tmě a považují ho za svou ochranku. Některým single naopak procházka bez druhého připadá trapná. Hrají zde roli i zdravotní důvody, kdy kupř. lidé po infarktu raději pěší túru absolvují za doprovodu další osoby, než riskovat.

Má služba šanci na expanzi?

people-walker-team

Určitě má. V Los Angeles se záhy rozneslo, jak jsou procházky s ním skvělé a relaxační a tak začal Chuck dostávat stovky dalších emailů. Vzhledem k faktu, že nezvládal uspokojit poptávku, najal dalších pět people walkerů. Dokonce uvažuje i o vytvoření aplikace, jakou používá Uber. Jeho myšlenka se šíří dále, jeho know – how už údajně okopírovala jistá žena v Izraeli a zájem o svou službu zaznamenal i z Velké Británie či New Yorku.

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru