Tisková zpráva: OX.point do své sítě doručovacích boxů investuje přes půl miliardy. Do roka bude mít tisícovku míst pro doručení zásilek

Nová síť doručovacích boxů OX.point má vysoké ambice. Do konce příštího roku bude mít přes tisíc výdejních míst po Česku a vize počítají i se zahraničním působením. Síť OX.point je pro český trh výjimečná především svou otevřeností, která na trhu dosud chybí. Stane se tak jedinou otevřenou sítí pro všechny e-shopy a dopravce. Do projektu společnost investuje přes půl miliardy. 

„V České republice jednoznačně chybí síť doručovacích boxů, která by nebyla limitovaná a byla otevřená pro všechny e-shopy i dopravce. Dosud se na trhu objevilo několik hráčů, kteří mají svou doručovací síť pouze pro své zásilky. Naším cílem ovšem není konkurovat ostatním, ale naopak sjednocovat všechny hráče na české e-commerce scéně. Zároveň myslíme na veřejný prostor a několik boxů na jednom místě konsolidovat do jednoho kompaktního,” přibližuje záměr nově vznikající sítě OX.point její zakladatel a CEO Zdeněk Vacek.
 

Tempo máme 60 boxů za měsíc
„Aktuálně jsme ve stádiu budování, které je klíčové pro spuštění celé sítě. Během letošního a následujícího roku, kdy máme v plánu postavit tisíc boxů po republice, se bavíme o investici zhruba okolo půl miliardy korun. První rozvojovou fázi, která se pohybuje v částce okolo 15O milionů korun, společnost investuje z vlastních zdrojů, následně počítáme s bankovním úvěrem. Tisícovka OX.pointů ale není náš konečný cíl, máme ambici pokračovat v růstu i dále. Obsazujeme lokality po celé republice. Nyní máme domluvených téměř 600 míst a rosteme tempem až 60 OX.pointů za měsíc,” popisuje Zdeněk Vacek s tím, že pro boxy hledají dobře dostupná místa na transferových uzlech. Klíčové jsou hustě osídlené lokality i místa, která nabízí občanskou vybavenost, kde denně projde několik tisíc lidí. OX.pointy budou také umístěny na pobočkách České pošty a vlakových nádražích po celé republice. Výdejní boxy se objeví na stovce čerpacích stanic MOL.
 

Síť poběží od podzimu
Do nové sítě OX.point během podzimu začnou doručovat i první dopravci. „Nyní jsme ve fázi vyjednávání hned s několika partnery. Mezi ně patří Česká pošta, Weedo či Lockers.ai. Spuštění celé plně funkční sítě s prvními e-shopy a dopravci předpokládáme do konce tohoto roku,” popisuje plány Zdeněk Vacek. Paralelně společnost CP4U buduje partnerskou síť pro největší online supermarket Rohlík, kterým dodává chlazené boxy, připravené k ukládání potravin. 
 

OX.point není “jen” hloupá schránka
„Co se týká kvality služeb OX.pointů chceme se držet na špici. Škála našich služeb je opravdu rozmanitá. Zákazníkům nabídneme nejen doručovací schránky. OX.point má moderní chlazené boxy pro ukládání potravin, v boxech máme instalované UV světlo, které dokáže dezinfikovat vnitřní prostor a zničit tak veškeré bakterie. Součástí boxů jsou také platební terminály, skrz které bude možné zaplatit. V blízké budoucnosti bychom rádi integrovali produkty smart cities,” říká o výhodách pro zákazníky Zdeněk Vacek. 

Jednotlivé OX.pointy budou zároveň nabízet vyřízení městských služeb. „Po těchto službách opravdu roste poptávka. Lidé si často stěžují na místní úřady, které mají omezené nejen úřední hodiny, ale i úřední dny. S vyřízením pohledávek se tak lidé nemusí stresovat a mohou je vyřídit kdykoliv,” uzavírá Vacek.

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru