Tisková zpráva: Online obchod Answear.cz prodal během listopadu a Black Friday zboží za 66 milionů, o 50 % více než loňský rok

Online obchod Answear.cz prodal během listopadu a Black Friday zboží za 66 milionů, o 50 % více než loňský rok

Už druhý rok po sobě prodloužil Answear slevy spojené s Black Friday na celý měsíc. Slevy na polském online obchodu začaly už začátkem listopadu a vyvrcholily na konci měsíce dny Black Friday a Cyber Monday. I přes pandemii koronaviru se potvrdilo, že období Black Friday je pro Answear z hlediska prodejních akcí nejdůležitější akcí roku. Celkový obrat za listopad byl o 50 % vyšší ve srovnání s loňskem a dosáhl 66 milionů CZK. Ze skladů Answear odešlo do Čech v listopadu přes 45 tisíc objednávek. 

Online obchod Answear už druhý rok po sobě protáhl Black Friday a Cyber Monday v měsíc plný slev. Snížení cen zahájil pod názvem Colorful November hned 5. listopadu po skončení inventury a akce vyvrcholily posledními listopadovými dny, kdy na 27. listopadu připadl Black Friday a na 30. listopadu Cyber Monday. O slevách Answear informoval skrze komplexní online kampaň, radiovou kampaň na Evropě 2 a zapojil také české influencery, kteří oslovili přes 900 tisíc sledujících. Poprvé Answear vyzkoušel i podporu na streamovací platformě Spotify.

Výsledek kampaně nakonec předčil očekávání a celkový obrat za listopad byl překonán oproti plánu téměř o 30 %. Answear počítal původně s tržbami kolem 50 milionů CZK, nakonec se dostal až na 66 milionů. Ve srovnání se stejným obdobím v loňském roce si polepšil o 50 %. Česká pobočka online obchodu vyřídila za listopad 45 tisíc objednávek. Mezi nejprodávanější značky se zařadil na prvním místě GUESS následovaný vlastní značkou answear.LAB a sesterskou Medicine, která také spadá do portfolia majitele společnosti Answear.com s.a., Krzysztofa Bajołka.

Období Black Friday a potažmo celého listopadu je pro nás z hlediska prodejních akcí nejdůležitější akcí roku. Letošní rok je výjimečný tím, že se lidé pro nákupy rozhodují přibližně o 10 až 14 dní dříve než v minulých letech a již na začátku listopadu začali vyhledávat vánoční dárky. Dále mají na nákupy více času a pohodlí díky nákupním mobilním aplikacím, kterou má i Answear, a svou roli sehrála i obava z problémů s doručením zásilek těsně před Vánocemi. Během komunikace Colorful November pro nás ale bylo důležité nesoustředit se pouze na cenu, ale představit také naše další benefity jako je například věrnostní program Answear Club nebo rychlá doprava, kterých mohou zákazníci využívat po celý rok,“ vysvětluje Eva Balaštíková, manažerka pro Českou republiku a Slovensko.

Úspěšný listopad neslavil Answear pouze v České republice, ale i v globálním měřítku. Ze skladu odešlo celkem 310 tisíc objednávek, které vygenerovaly firmě obrat v hodnotě 396 milionů CZK.

Answear je na českém trhu už pět let a řadí se mezi přední e-shopy s módním oblečením, obuví a doplňky. Je významným hráčem na polském trhu, kde začínal na přelomu let 2010 a 2011, a postupně expandoval do dalších šesti evropských zemí. I letos slaví Answear úspěchy: proběhl relaunch vlastní značky pod názvem answear.LAB, přechází na ekologické balení zásilek, přihlášením se k Fur Free Retailer hnutí ukončil prodej kožešinových produktů a největší změnou je podzimní vstup Answear.com s.a. na varšavskou  burzu.

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru