OBRAZEM: Stanice Hyperloop rozhodně nebudou nudné
Elon Musk poprvé představil Hyperloop, převratný nový způsob dálkové přepravy, v roce 2013. Dnes už mají jednotlivé části systému, mnohem jasnější podobu. Po prvních prototypech dráhy s magnetickými polštáři a konceptech gondol pro pasažéry vidíme i první pohled na budoucí stanice Hyperloopu.
Očekávané vysoké tempo obratu vozů na další cestu vyžaduje vysoký stupeň automatizace stanice, pečlivě zvážený sled manipulačních prostor a úkonů spjatých s manipulací vozidel. Rustem Baishev z RB Systems navrhuje řešit tuto výzvu na více úrovních.
Dnes, RB Systems, společnost, jenž byla finalistou v soutěži SpaceX Hyperloop One Pod, zveřejnila spektakulární návrh své vize. Jelikož neexistuje žádný precedens, jak nádraží pro Hyperloop navrhnout, měla firma volné ruce při vysoce experimentálním prostorovém uspořádání stanice.
Po příjezdu do stanice je gondola Hyperloopu vyvedena na kolej, po níž doputuje k nástupišti. Tam vystoupí cestující se svými zavazadly. Poté je výtahem vyzdvižena do vyššího patra, bleskurychle otočena a připravena na pouť opačným směrem. To vše během jedné minuty.
Celkový tvar budovy je tak dán kolejištěm pro manipulaci s gondolami. Ty zefektivňují sekvenci pohybů. Interiér stanice má pak oslavovat nadšení pro nový, futuristický způsob hromadné přepravy. Prostor je odvážně expanzivní, světlem zalitý a přijímající estetiku kosmického věku. Zároveň musí být maximálně uživatelsky přívětivý, prostorný a pohodlný.
Navržená nosná konstrukce je krovová, vysoce rozponová, ze skelných vláken. Střešní skla rovněž obsahují fotovoltaické články, které odráží nadbytečné sluneční teplo.
Zdroj: Arch Daily
Komentáře